Spoštovani predsednik. Spoštovane kolegice in spoštovani kolegi. Dovolite, da vam na kratko predstavim stališče Poslanske skupine DeSUS o predlogu zakona o spremembi zakona o dohodnini.
Novela zakona prinaša pozitivne učinke, pa ne gre samo in zgolj za promocijo ugodnega davčnega okolja, temveč tudi za krepitev ekološke ozaveščenosti z načinom spodbujanja nakupa ekološko najnaprednejših tehnologij. Z uvedbo davčnih olajšav za avtobuse z motorjem standarda evro 6 se je izenačujejo pogoji za uveljavljanje davčnih olajšav pri nakupu tovornih vozil in avtobusov. Ravno enakopravna obravnava zavezancev, kot drugo ustavno načelo, dopušča tudi retroaktiven poseg pri uporabi tega zakona. Sprememba teh členov bo razširila možnost uveljavljanje davčne olajšave za investiranje in rešila problematiko avtobusnih prevoznikov. V naši poslanski skupini smo vseskozi podpirali davčne reforme, ki so omogočale ugodnosti in za hitrejši in konkurenčnejši razvoj gospodarstva. Tudi danes pozdravljamo spremembe predlagane novele zakone, ki jo je vlada pripravila skupaj z novelo, o kateri bo govora v naslednji točki. Ne glede na zakonska določila v večini primerov je praksa tista, ki narekuje spremembe, zato smo v Poslanski skupini Desus ocenili, da bi bilo smiselno prisluhniti strokovni javnosti ter upoštevati pobudo, ki so jo predlagali tako na Gospodarski zbornici Slovenije kot na Obrtno-podjetniški zbornici. Seveda veljavnih standardov za motorna vozila si nismo kar tako izmislili, to nam narekuje evropski predpis iz leta 2009, katerega je treba spoštovati. Cilj EU so nenehno usmerjeni na varstvo okolja oziroma na zmanjševanje negativnih vplivov na okolje. V Poslanski skupini Desus nismo presenečeni nad novimi standardi, ki gredo v prid spodbujanju nakupa ekološko naprednejših modelov vozil. Prav tako nas ne preseneča, da je cena takih vozil višja od njihovih predhodnikov kar je povsem logično. Bolj pomembni so učinki na okolje, čeprav javnost meni, da je razlika minimalna. Trenutno imamo v Sloveniji več kot 130 registriranih avtobusov z motorjem in ustreza najmanj emisijskih zahtevam EURO VI. Še dražji so na primer hibridni avtobusi, električnih pa še ni na trgu. Cena narekuje tudi povpraševanja, zato bomo z davčnimi olajšavami sprostili ta del trga. Slednje posledično pomeni tudi nižje dohodke državnega proračuna v prihodnjih letih, kar pa ni nujno, da gre za negativno izkušnjo za državo, kajti zavedati se je potrebno kaj to konkretno pomeni za samo gospodarstvo. Po nekaterih ocenah slovenski prevozniki prispevajo v državni proračun več sredstev kot državo stanejo subvencije. Pomembno je ohranjanje konkurenčnosti slovenskih avtobusnih prevoznikov tako na domačem trgu kot v tujini. Cilj države je tudi večje število potnikov v javnem potniškem prometu.
Da remiziram in počasi zaključim. Ker gre za nesporno ekološko zadevo, ker gre za davčno spodbudo zdravim podjetniškim idejam oziroma projektom in ker gre za pozitivni neto učinek za javne finance, namreč prispevek podjetnikov bo večji kot stanejo državo subvencije, bomo v Poslanski skupini Desus predlog zakona z veseljem podprli. Hvala lepa.