Govor

Hvala za besedo, predsedujoči. Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci. Spoštovana državna sekretarka. Bom na tem mestu podala kar skupno stališče Poslanske skupine SDS o spremembi zakona o dohodnini in zakona o davku o dohodku pravnih oseb.

V Slovenski demokratski stranki vseskozi zagovarjamo ukrepe, ki gredo v smeri razbremenitve in večje konkurenčnosti gospodarstva. Temu cilju je sledila tudi davčna reforma, sprejeta v letu 2006 v okviru katere sta bila sprejeta tudi zakon o dohodnini in zakon o davku od dohodku pravnih oseb. Takrat ukinjene investicijske olajšave, saj se je večji poudarke namenil vlaganju v raziskave in razvoj, so bile na pobudo gospodarstva v juliju 2008 ponovno uvedene v obliki davčnih olajšav za določene investicije. Trenutno še veljavna določba zakona določa, da se za olajšavo lahko med drugim kvalificirajo avtobusi na hibridni in električni pogon ter tovorna motorna vozila z motorjem, ki ustreza najmanj emisijskim zahtevam evro 6. Gospodarska in Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije sta utemeljeno opozorili na neustrezno razlikovanje med davčnimi zavezanci za investicijo v avtobuse in investicijo v tovorna vozila. Predlagane spremembe zakona tako širita možnost uveljavljanja davčne olajšave za investiranje v opremo na avtobuse z motorjem, ki ustreza najmanj emisijskim zahtevam evro 6, in sicer za investicije, kot je bilo že danes tukaj rečeno, od 1. januarja 2014 naprej. S tem se v enak položaj postavlja zavezance, ki opravljajo prevoz potnikov in zavezance, ki opravljajo prevoz tovora. Cilj predlagane spremembe je v spodbujanju nakupa novih avtobusov, kar je glede nas povprečno starost vseh avtobusov v Sloveniji, ki je 8,8 let, še kako smiselno. Posledično seveda pomeni spodbujanje tudi pozitiven vpliv na posodobitev voznega parka, potniškega prometa in predvsem zmanjšanje negativnih vplivov na okolje. Kot smo že slišali, smo konec 2014 imeli registriranih 2.576 avtobusov in zgolj 133 jih ima motor, ki ustreza emisijskim zahtevam evro 6, kar je po evropski uredbi od 1. januarja 2014 tudi minimalni standard za avtobuse in tovorna vozila. Glede na navedene pozitivne lastnosti in vsaj majhno razbremenitev sicer manjšega dela gospodarstva bomo v Poslanski skupini Slovenske demokratske stranke predlagani spremembi zakona o dohodnini in zakona o davku od dohodkov pravnih oseb potrdili.