Hvala za besedo spoštovani gospod predsednik. Spoštovane poslanke in poslanci, lepo pozdravljeni!
Gospa poslanka Ljudmila Novak, hvala za vprašanje. Moj odgovor je naslednji. Dvakrat je že v Državnem zboru potekala zelo temeljita razprava o privatizaciji. V tej razpravi se je obakrat izkazalo, da močno prevladujejo pravni, politični in strokovni razlogi, ki opravičujejo to za kar se zavzema tudi Vlada in seveda jaz kot predsednik Vlade, da se postopek privatizacije petnajstih podjetij, ki se je začel že s sklepom Državnega zbora v prejšnji sestavi na pobudo Vlade v prejšnji sestavi nadaljuje. Gre enostavno za verodostojnost naše države k temu procesu privatizacije teh petnajstih podjetij smo se zavezali pravno in politično kot država. Nekateri postopki so v teku, kot bom povedal, drugi se bodo pričeli in seveda Slovenija je dolžna, da ta proces na podlagi lastne odločitve verodostojno izpolni, ob tem pa poudarjam, da torej strokovni pravni in politični razlogi govorijo v prid temu, da ta proces nadaljujemo tako kot zagovarja tudi ta Vlada. Seveda pa so opravičeni tudi številni pomisleki, ki se pojavljajo v zvezi s procesom privatizacije, in v zvezi s tem bi želel spregovoriti na ta način, da s tem, ko nadaljujemo proces teh privatizacij, teh petnajstih podjetij, nikakor ne smemo dopustiti, da bi ta proces potekal brezglavo, brez nekih zelo jasnih kriterijev. Tako denimo je treba v tem procesu strogo upoštevati vsaj tri zelo pomembne kriterije poleg seveda še nekaterih drugih. Eden je zagotovo ta, da mora proces prodaje vsakega od podjetij v državni lasti potekati povsem transparentno. Torej povem je treba preprečiti kakršnokoli koruptivno dejanje v takem procesu.
Drugič. Proces prodaje mora doseči ceno, ki je primerljiva, ki je prava za podjetje oziroma državno premoženje, ki se prodaja, torej cena mora biti primerna, ustrezna po vseh pomembnih kriterijih, ki obstanejo.
In tretjič, če navedem samo te tri glavne kriterije, seveda so še drugi, je treba zagotoviti, da seveda je kupec strateškega pomena, da je kupec takšen, ki prihaja z nekim razvojnim modelom, ki želi razvijati podjetje, ki ga kupuje, kar seveda posledično tudi prinaša normalno zaposlitev in povečanje zaposlitve, če gre podjetju tako kot si želimo, dobro. Skratka vsi ti in še drugi kriteriji bodo morali biti pri tem spoštovani, če želimo ta proces peljati naprej. Seveda pa, kar je ključno, Vlada bo v kratkem predstavila tudi temu spoštovanemu Državnemu zboru delovni predlog strategije upravljanja z državnim premoženjem. To je pa tisto kar doslej nobena Vlada ni še uspela narediti. Gre za to, da tudi sedaj, ko govorimo o privatizaciji, ne govorimo o neki razprodaji, ampak govorimo o tem kako moramo odgovorno razpolagati in opravljati z državnim premoženjem. Zato sedaj intenzivno pripravljamo to strategijo. Ta strategija je že v obravnavi znotraj strokovnih forumov v koaliciji. Predložena bo kmalu ministrom in Vladi v obravnavo, nato pa seveda se z njo seznanja tudi politična opozicija, skratka ves Državni zbor in ne nazadnje tudi javnost, kajti mnenja smo v Vladi, da mora o tem biti sprožena široka, tehtna javna razprava in šele potem seveda bo lahko Državni zbor skupaj z Vlado sprejel tisto odločitev, ki je tako pomembna, torej to strategijo kako bomo od sedaj naprej ravnali z državnim premoženjem. Kako bomo to premoženje pravilno sistemizirali, te državne naložbe torej državna podjetja, sektorsko in drugače in kako bomo seveda v primeru, če se odločimo za prodajo tega premoženja, to prodajo izpeljali, po katerih merilih in na kakšen način. Tako da, naj ponovim, bistveno je to, da nadaljujemo proces privatizacije teh petnajstih podjetij premišljeno, z vsem, z upoštevanjem vseh pomembnih kriterijev, ki sem jih navedel, in da predvsem čim prej vzpostavimo in razvijemo… / znak za konec razprave./ z državnim premoženjem.