Govor

Samuel Žbogar

Ja, hvala lepa.

Najprej glede poročila o stanju na področju vladavine prava. Komisija predlaga, komisija, prvič, uvodoma, komisija je skrbnik pogodb in tudi skrbnik osnovnih temeljnih vrednot Evropske unije in iz te pozicije tudi pripravlja poročila. Na poročila se pripravljajo celotno leto, poročila, pri pripravi poročil pač uporabljajo vse vire od pogovora s civilno družbo, profesorji, če želite, uradnimi institucijami, verjamem, da tudi komisija, predstavništvo komisije v Ljubljani pripravlja svoj prispevek. Mislim, da je, da imajo tak 360 stopinj pogled na zadevo in tudi prispevke z vseh strani upoštevajo in ustrezno ocenijo. Poročila se pripravljajo enako za vse države. In seveda so v državah vedno različni pogledi na, tako na stanje vladavine prava kot na vse druge zadeve in lahko verjamemo, da je pogled od zunaj, posebej s strani Evropske komisije, najbolj objektiven pogled na stanje v državi, veliko bolj kot je mogoče nas znotraj države, ki smo lahko obremenjeni s takim ali drugačnim ideološkim predznakom. Tako da mislim, da bo komisija lahko sama zagovarja svoje poročilo, ni potrebno nam, ampak vsekakor je komisija vedno bila tisti objektivni element, skrbnik delovanja Evropske unije v skladu s pogodbami.

Naprej glede večletnega finančnega okvirja. 50 milijard, sem rekel, je namenjenih za, za Ukrajino, od tega 17 nepovratnih pomoči in 33 garancij za posojila. Mišljeno je po 18 milijard letno, se bo pa, se bo pa vsako leto ocenjevalo posebej, kakšne so potrebe, kakšne so potrebe Ukrajine in na tej strani, na tej osnovi določilo letni prispevek iz te vsote, ki sem jo omeni.

Glede Marshallovega plana za Afriko, se imenuje Global Gateway. Evropska unija ima ta Global Gateway, ki je nekakšen Marshallov plan. To so sredstva, nepovratna posojila, sredstva Evropske investicijske banke, sredstva držav članic EBRD-ja, vse to skupaj je namenjeno za infrastrukturne projekte tako v Afriki kot drugje po svetu. Mogoče gre realizacija počasneje, kot gre pri, pri kitajskih projektih, tudi zaradi tega, ker so, pač postopki znotraj Evropske unije morajo slediti določenim, mogoče strožjim pravilom, pa vendarle načrt je. In z, na vrhu Afriške unije, Afriška unija-Evropska unija lansko leto so bili določeni programi, ki se bodo iz tega financirali. Tako da obstaja Marshallov plan. Vedno lahko rečemo, da ni dovolj širok, vedno lahko rečemo, da bi moral iti hitreje, ampak temelji so postavljeni. Tudi v paketu, o katerem sem zdaj govoril, sprememba večletnega finančnega okvirja se namenja za migracije 7 in pol milijard iz teh, iz tega denarja. Ta denar bo šel tako za ukrepe na meji kot tudi za sodelovanje z državami izvora migracij, se pravi, da bi se preprečevalo migracije.

Glede strateškega predvidevanja bo, to sem izpustil ob napovedi, ampak samo ob robu zasedanja Sveta za splošne zadeve bo, se bodo države seznanile z novim poročilom komisije glede strateškega predvidevanja. Tako, da v tem trenutku več informacij jaz nimam, da bi jih delil, verjamem pa, da po tem zasedanju bomo, bomo lahko kaj več povedali. Razprava se pa predvideva septembra meseca o tem poročilu.

Hvala.