Govor

Monika Pekošak

Hvala lepa. Lep pozdrav vsem. Hvala lepa za vse podatke.

Meni se zdi ta seja čisto na mestu, ni nič narobe. In ja, slovensko gospodarstvo si to zasluži, da se pogovarjamo tudi o vseh stvareh. Se strinjam, da nadzor mora biti nadzor nad podjetji, čeprav verjamem, da večina podjetij deluje v skladu z zakonom. In vsem nam mora biti cilj plačevati davke, da bomo dobro delovali kot država pa nudili ta javni servis, bom pa rekla tako kot iz prakse, mogoče smo včasih vsi zagledani samo v tisto stvar, kar delamo, pa ne vidimo druge strani. Včasih je težko delovati v skladu z zakonom, tudi če hočeš, kadar je zakon zapisan dvoumno. In potem imaš problem, kadar se davčni svetovalci ogradijo kot odgovor. To so stare zadeve, se vlečejo veliko časa. Se mi zdi, da imamo tukaj velik poligon, kjer moramo odpravljati težave, se pravi na jasnosti zakonodaje.

Druga zadeva, ki bi jo jaz omenila, pa imam zelo veliko izkušenj z inšpektorji v svoji karieri, pa moram reči, da so bili zelo, zelo različni, od tistih prijaznih, razumevajočih in pa tistih, ki so prišli zelo sovražno nastrojeni, prav sovražno nastrojeni. Seveda bi poudarila tudi tukaj, da vpliva na inšpektorja tudi to, koliko si ti v podjetju suveren, pa koliko si sposoben se pripraviti na davčne postopke. Se pravi, koliko ima podjetje možnosti, da si poišče svetovalno pomoč, kje šele je potem tožba. In če podjetje deluje že malo na škrge, je to zelo težko. Pritiski niso samo težava za uslužbence FURS, ampak tudi za uslužbence podjetij zelo veliki. Tako da v podjetju je tudi to nekaj, na kar je treba obvestiti. Tako da smo eni na eni in na drugi strani v istem. In ja, nekaj so številke, verjamem, da pravni sistem deluje, nekaj smo pa ljudje. Ne gre samo za procent kolikokrat je kdo napačno ravnal. Gre se za princip delovanja. Jaz mislim, da imamo dosti prostora tudi da izboljšamo integriteto inšpektorjev na tem, da ne funkcionirajo iz užaljenosti, da izboljšamo FURS v tem, da ima več svetovalne funkcije. To je tudi cilj. V tujini, recimo davčna ima veliko svetovalne funkcije. Potem tudi, da se ne ukvarjajo v podjetju z mikro težavami. S tem jemljejo čas, pa tudi izčrpavajo ljudi, ker res veliko časa vzame, ko je potrebno odgovoriti na vse navedbe, pa vse preštudirati. In jaz mislim, da moramo tukaj delati tudi izboljšave, kjer smo vpleteni ljudje. Se pravi, da bi bili bolj svetovalni. Seveda ozaveščanje podjetij, kako je to pomembno, da se davki plačujejo, da je vse pravilno odmerjeno, da se deluje v skladu z zakonodajo, ampak tudi na drugi strani pomoč podjetjem pri razumevanju tega. In mislim, da imamo tu veliko možnosti izboljšav.

Glede na odgovore Ministrstva za finance, pa FURS bom jaz prva dva sklepa podprla, druge tri bom zavrnila. Bom pa zagotovo se angažirala tudi na tem področju, da se tu izboljšave lahko dosežejo.

Hvala vam.