Govor

Hvala lepa, predsedujoča.

Lep pozdrav vsem, tudi državnemu sekretarju!

Gospod Skočir, mi se strinjamo, da je rudarstvo pomembna panoga in ima dolgo zgodovino, zato je, bi rekel, nedopustno, da se PKP9, ki je že enkrat potrdil izjemo osemnajstih mesecev, podaljšuje to še za enkrat daljši čas, ker če gre za pomembno področje, je potrebno na ministrstvu zavzeti stališče, da je potrebno te stvari prioritetno reševati. Zato bi bilo moje vprašanje v bistvu, koliko vlog ste prejeli - nekje sem zasledil sto vlog - in koliko jih je bilo rešenih. Ker tu smo na tem, da če v 18-ih mesecih niso bile zadeve rešene, tudi v 36-ih mesecih ne bodo. Istočasno pa, kot je Zakonodajno-pravna služba povedala, amandmaji koalicije v bistvu odpravljajo samo nomotehnične probleme, ne rešujejo pa problema preverjanja soglasja lastnikov. Sam dobro poznam področje na lokalnem nivoju in dejansko so te stvari lahko zelo sporne.

Druga stvar so tudi izkoriščene kvote. Nekje v dokumentih sem opazil, da se boste trudili čim prej povečati število inšpektorjev. Dejansko tukaj govorimo o dveh stvareh. Nimate na oddelku dovolj ljudi, na inšpekciji dovolj ljudi, tega se je treba zavedati. Potem je mogoče treba razmišljati o čim boljšem, čim večjem olajševanju postopkov, seveda in se samo ključne stvari zahteva, ker zdaj pa, če računate, če podaljšamo zadevo že za tri leta, to pomeni, da bo to pred naslednjimi volitvami. To pomeni, da to ne bo spet prioriteta. Bodo prioritete reševali recimo tri leta… Veste kako je zdaj, eno leto, še tri leta bo padlo pred volitve, potem bo naslednja vlada, se bo pol leta, se pravi, da s tem podaljšujemo za več kot štiri leta spet zadevo in se ne bo reševala. Tako da mi tudi zdaj podpiramo v Novi Sloveniji amandma SDS, da se to skrajša na 12 mesecev, se vloži vse napore. Sicer pa bomo v Novi Sloveniji zakonu nasprotovali.

Še ena stvar je, ki ni nepomembna, tudi državno odvetništvo je dalo glede vloge arbitraže v zadevi / nerazumljivo/. Govori o problemu podaljšanja rudarske pravice, se pravi, avtomatskega podaljšanja za tri leta. Zdaj govorijo o možnih kaznih 500 milijonov. To je velikosti verjetno, upajmo, da je toliko ne bo. Zdaj pa je še tri leta potek tega in to se pravi, se bo ta številka še povečala. Tako da finančne posledice, ki ste jih vi navedli, se pravi, 4 milijone, so daleč nižje kot od nevarnosti za finančno kazen, ki grozi Sloveniji. Tako da kot rečeno v Novi Sloveniji temu nasprotujemo in podpiramo vse napore, da bi se ta problem čim prej rešil, da se zadeve poenostavijo, absolutno pa, da se ne ne pusti zadev tako, kakor pač so, ker so že dolgo neurejene. Hvala.