Hvala za besedo, gospa predsedujoča.
Pozdravljeni tudi vsi ostali prisotni!
Jaz bom na kratko izpostavil tisto kar je že moj predhodnik tudi, da tudi mi imamo zadržke, da se sprejema po skrajšanem postopku, ker gre le za zakon sistemske narave in bi bilo treba zlasti vključiti širšo javnost, pa tudi tiste stranke, ki v tem sestavu Državnega zbora niso prisotne, se pa na njih zakon tudi neposredno nanaša, zato bi bilo po rednem zakonodajnem postopku po našem mnenju pravilno, pa tudi zato, ker že začetki sedanjih predlaganih sprememb segajo v leto 2013 in kasneje že neko dolgo časovno obdobje in tudi, če bi se še to časovno obdobje podaljšalo, ne bi prispevalo k nič drugače kot sedaj.
Potem pa drugo, kar je pa naša pristojnost, je pa glede tveganj za integriteto oziroma nastanek korupcije oziroma preprečevanje, je pa to Komisija poudarja, da vsebina predloga ureja pravila za uporabo javnih sredstev, zato mora Zakon o političnih strankah vsebovati določbe, ki kvalitetno in učinkovito upravljajo s tveganji, ki pri tem nastanejo. Tukaj naj omenim zgolj, najbolj pogosto je tveganje nastanka nasprotja interesov, ker je treba poudariti, da sredstva, ki so namenjena strankam, potem so tudi javna sredstva in mora biti porabljena tudi v javnem interesu in zlasti pri tej porabi teh sredstev je treba upoštevati tudi tveganja nastanka nasprotja interesov. Potem pozdravljamo jasneje določeno vlogo Računskega sodišča notri, z zlasti pri revidiranju pravilnosti samih političnih strank. Drugo, kar je, tudi sami smo izpostavili, da bi bilo mogoče potrebno enotno urediti tako Zakon o volilni in referendumski kampanji, ki tudi naslavlja financiranje, hkrati s tem v celoti, da se v bistvu poglavje financiranja političnih strank zapre na vseh področjih, kjer je odprto.
Potem, kar se tiče samih členov predlaganih sprememb, smo imeli sicer nek pomislek glede 20 % praga lastništva, ampak je bil samo pomislek. Tisto, kar pa smo pomislili, je pa, kakršenkoli prakse določi, mora biti potem tudi učinkovit nadzor nad izvajanjem tega, da se to tudi upošteva v praksi. In pa kot je že tudi Zakonodajno-pravna služba povedala, tudi mi, glede znižanja glob je GRECO v letu, so v bistvu to nižje globe sedaj predlagane kot jih je GRECO v letu 2007 predlagal kot najnižje globe, no, v bistvu gre nižje od teh in mogoče bi bilo tudi v tej smeri potrebno razmisliti.
Hvala.