Govor

Vanja Hrovat

Lepo pozdravljeni!

(Vanja Hrovat iz Zavarovalnice Generali.)

Jaz se res iskreno zahvaljujem za to povabilo!

Kot je bilo že večkrat povedano, na različnih koncih objavljeno v medijih in tudi danes ponovno, da je bil dvig premije zavarovalnice Generali neupravičen, bi rada nanizala samo nekaj dejstev, čeprav vem, da jih poznate, ampak kljub vsemu ne škodi še enkrat slišati.

Dvig premije dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja je bil logična posledica dviga cen storitev javnega zdravstva. Poraba za javne zdravstvene storitve, pri katerih doplačujemo zavarovalnice, se je od zadnjega dviga premij, to je iz leta 2019, dvignila za približno 30 %. Zato je logično, da so se dvignila tudi doplačila zdravstvenih zavarovalnic. Kot sem rekla, glavni razlog za prilagoditev premije so seveda neugodni trendi na področju zdravstvenih storitev. Zavarovalnice na rast teh stroškov nimamo nikakršnega vpliva. Ne izbiramo izvajalcev, ne izbiramo dobaviteljev, mi nimamo vpliva. Naš edini odgovor na povečane stroške je dvig premije in v tem času od 1. 1. 2022 do 1. 2. 2023 se je povečal tudi nabor storitev. Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije je v nabor vključil več kot tisoč 270 novih storitev in okrog 110 storitev, ki se izvajajo pri zdravljenju na daljavo.

Ob tem naj poudarim, da je v letu 2022 95 % zavarovancev zavarovalnice Generali na področju DZZ koristilo zdravstvene storitve. Tukaj so pač vključeni tudi na, tudi zdravila in vse ostalo, to pomeni, da prostora za velike dobičke absolutno ni in naj omenim tukaj še nekaj.

Velikokrat se je v javnih razpravah poudarjalo, da je bil dvig nepričakovan, da je bil neupravičen. Veste, da smo v covidnih letih 2020 in 2021 zavarovalnice oblikovale rezerve, pri nas konkretno 13 milijonov in že v lanskem avgustu in septembru sta bili predstavnici Slovenskega zavarovalnega združenja na Ministrstvu za zdravje, kjer je bilo jasno predstavljeno, da je dvig nujen. To pomeni, če mi ne bi imeli možnost izrabe teh rezervacij, ki smo jih oblikovali za tekoče posle, bi bil dvig premije nujen že v lanskem septembru.

Torej, in tudi povedano je bilo, da je teh rezervacij še približno za 6 mesecev, to pomeni, da dvig v aprilu absolutno oziroma napoved dviga v aprilu absolutno ni bilo nepričakovano. Glede na to, da smo mi imeli najnižjo premijo na trgu, je bilo logično, da dvignemo prvi in še enkrat naj poudarim, tukaj dejansko zavarovalnice nimamo vpliva na izbiro dobavitelja, na dvig cen ali na karkoli. Naš edini odgovor na vse te zadeve je dvig premije in še enkrat, ni neupravičen.

Pri, na sestanku pri ministru v mesecu aprilu, smo tudi to pojasnili. Z ministrom smo se dogovorili, da se srečamo ponovno. Na tem ponovnem srečanju bi ministru predstavili, kaj bi se lahko naredilo, da bi ta premija ostala nekje v tem obsegu. Če se je, če se bo zdaj našel denar v javnem proračunu, bi se lahko tudi takrat, ko smo mi želeli predlagati, kaj bi se lahko naredilo, da to ne bi se takoj prevalilo na pleča državljanov. Žal, sestanek je bil odpovedan in odgovor je bil uredba in ukinitev.

Da se razumemo, mi ukinitev podpiramo. Večkrat smo predlagali preoblikovanje DZZ-ja, zaradi tega, ker če ti nimaš vpliva na oblikovanje cene, na storitve, je v bistvu to dejansko nesmiselno opravljati takšno storitev. Tako, da mislim, da imamo tukaj zelo veliko prostora za dialog, zavarovalnice imamo res izkušnje, vemo, vemo kakšni, kakšni so vplivi cen, poznamo matematiko in bi lahko bili v veliko pomoč, če bi nas seveda povabili v to razpravo.

Pa še nekaj naj dodam, minister je rekel, da bi tukaj prišlo do velikih odpovedi in do nevzdržnosti. V bistvu ne vemo kaj bi se zgodilo, zato ker je bilo ukinjeno, preden bi se lahko kakorkoli drugače pogovorili in če bi se tukaj našel dialog, zavarovalnice vsekakor bi v tem dialogu sodelovale in bi lahko šle nasproti novim predlogom, ampak še enkrat, zaenkrat nismo bili povabljeni v to razpravo.

Hvala lepa.