Hvala lepa.
Lep pozdrav vsem! Ukinitev dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja oziroma preoblikovanje le-tega je ena od vrste sistemskih sprememb na področju zdravstva. Kot veste, je prva prioriteta te Vlade zdravstvo oziroma zdravstvena reforma, ki se seveda že nekaj časa izvaja. In eden od teh tudi že prej predvidenih ukrepov je preoblikovanje dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. Z vidika Ministrstva za finance se tega zavedamo že ves čas, tu je bil konsenz že zdavnaj na Vladi sprejet, je pa dejstvo, da je v originalnem planu bilo to predvideno približno eno leto kasneje, kot se zdaj dejansko dogaja. Minister je pojasnil danes in že prej, kaj so razlogi za to, da se zdaj o tem danes pogovarjamo, ne čez eno leto. To je realnost, s katero smo se soočili in ki jo tudi Ministrstvo za finance sprejema.
Kar se tiče samih posledic za proračun, dejstvo je, da je bilo vprašanje, ali sprejeti proračun za leto 2024 že predvideva to dodatno financiranje zdravstva oziroma ZZZS iz naslova razlike, ki bo nastala med 35 evri in dejansko ceno dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. Tega seveda ne predvideva, ker je bil ta proračun potrjen lansko leto. Smo pa mi ravno zdaj v intenzivnih pripravah ali pa, če hočete, tudi že pogovorih s posameznimi resorji glede proračuna za 2024 in v teh pogovorih seveda je tudi Ministrstvo za finance ustrezno naslovilo strateške prioritete te Vlade, torej konkretno tudi zdravstva in še bolj konkretno tudi tega dodatnega financiranja v letu 2024, tega izpada ali pa dodatnega financiranja ZZZS. V tem kontekstu smo bili tudi v precej intenzivnih pogovorih s poslanci, ki so vložili ta zakon, tako je to meni znano. Zadnja verzija zakona predvideva seveda proračunsko varovalko, ki pa je časovno in zneskovno omejena. Ta omejitev časovno in zneskovno izhaja na podlagi izračunov oziroma projekcij Ministrstva za zdravstvo, koliko bo v letu 2024 potrebnega tega dodatnega financiranja, časovno je pa tudi jasno, da je to časovno okno, v katerem je potrebno sprejeti nek dogovor glede sistemskega financiranja zdravstva. Tukaj se strinjam tudi s predsedujočim, vprašanje financiranja zdravstva je v resnici en del odgovora, o katerem se moramo kot družba pogovoriti. Absolutno tudi z vidika javnih financ je največji izziv oziroma predstavljajo izzivi staranja. Mi smatramo, da so zelo povezani, torej na eni strani financiranje pokojninske blagajne, na drugi financiranje zdravstvenih storitev in na tretji tudi dolgotrajne oskrbe, osebne asistence, vse te stvari so izjemno povezane med sabo. Ministrstva za finance in jaz osebno kot minister že odkar sem na tem položaju, opozarjam, prosim, pozivam k širši družbeni razpravi in konsenzu o nekem širšem družbenem dogovoru, kaj kot družba sploh želimo biti. Mislim, ko se pogovarjamo, je vsem jasno, da seveda ne more imeti najvišjega obsega storitev v zdravstvu, najvišjih pokojnin, najboljše infrastrukture, najboljše obrambe, ne vem kateri podsistem naj še imenujem, kar seveda jaz razumem, da se vsak resor bori zase, ampak kot država imamo omejene finančne vire in prilive. In v tem kontekstu še enkrat, Vlada je jasno postavila, kaj je prioriteta, prva prioriteta je zdravstvo, ampak glede tega tudi vprašanja, ki ste jih danes postavili. Torej, dolgoročno vprašanje financiranja iz proračuna je omejeno, zaradi tega je treba zagotoviti tudi druge vire. In jaz verjamem, da bi to bilo najbolj smiselno v neki širši razpravi, v kateri bi si želel, da je to predvsem parlament ali pa člani Državnega zbora o tem opravite intenzivno razpravo tudi skupaj z Vlado, ker seveda mislim, da na eni strani recimo današnja razprava je namenjena - sem jo vesel kot minister za finance - torej neki skrbi za javne finance, za blagajno, na drugi strani bo jutri na kakšnem drugem odboru debata o pravicah. Danes je bilo omenjeno, seveda vpliva na stroške, obseg pravic, obseg upravičencev, ampak na drugi strani, tako kot sem rekel, čez kakšen dan bo sledila popolnoma druga debata, kjer se bo napadlo Vlado, v tem smislu, da je premalo pravic, da je treba še dodatne storitve zastonj dati oziroma jih financirati iz javnih sredstev, za katere se pa vsi zavedamo, da so omejeni.
Tako zdaj zaključim v tem uvodnem ekspozeju. Torej, kar se tiče same ukinitve oziroma preoblikovanja DZZ glede na predvidene finančne učinke bodo sredstva v letu 2024 zagotovljena. Hkrati pa, ker je ta varovalka časovno omejena na leto 2024, tudi ves čas pozivamo, da ne čakamo do leta 2024, da to razpravo o dolgoročnejših virih financiranja opravimo takrat, ampak jo je treba absolutno vezati na razpravo o dolgotrajni oskrbi, pokojninah in drugih prej omenjenih podsistemih.
Hvala.