Govor

Saša Bricelj Podgornik

Hvala lepa za besedo.

Zakonodajno-pravna služba je pripravila pisno mnenje o predlogu zakona, z vidika njegove skladnosti z Ustavo, pravnim sistemom in zakonodajno tehničnega vidika. V mnenju smo opozorili na določene nedoslednosti, nejasnosti in pomanjkljivosti predlagane ureditve, tudi določene ustavne spornosti. Pred sejo je bil vložen tudi amandma, ki določene pripombe ustrezno naslavlja, zato bom izpostavila le pripombe, ki z amandmaji niso naslovljeni, in sicer, problem pri prvem odstavku, v 1. členu, se pravi prvi odstavek 15. člena zakona je problem, ker predvideva dve različni ureditvi za določitev izbranih vrst zdravstvenih storitev, in sicer temeljno pravilo je, da izbrane vrste zdravstvenih storitev določi Vlada na podlagi nabora vrst zdravstvenih storitev, ki ga pripravi zavod oziroma po vloženem amandmaju določi Vlada na predlog zavoda. Nadalje pa je še vedno tudi ohranjena izjema in sicer, da lahko Vlada izbrane vrste zdravstvenih storitev določi tudi na predlog ministra, pristojnega za zdravje, ki sicer predlog pripravi po enakih kriterijih, vendar, pri tem razmerje med tem temeljnim pravilom in izjemo ni določeno in ker izjema ni vezana na določen kriterij oziroma na nastop določene okoliščine, Vladi omogoča povsem prosto arbitrarno presojo, ali bo izbrane zdravstvene storitve določila neposredno na predlog ministra ali pa na predlog zavoda.

Opozarjamo, da je takšna rešitev sporna z vidika načela pravne države in legalitete in zato je treba po mnenju Zakonodajno-pravne službe predlagano ureditev dopolniti in opredeliti v katerem primeru Vlada določi te storitve na predlog ministra in ne na predlog zavoda.

Ponovno smo opozorili na predlagano rešitev devetega odstavka, ki pooblašča Vlado, da lahko ukrep iz tega člena s sklepom še dvakrat podaljša. Takšna rešitev se v bistvu povzema še iz PKP zakonov. Ta rešitev pomeni, da se vladi omogoča odločanje o veljavnosti zakonske ureditve in v tem okviru o trajanju zakonskega ukrepa in vedno smo opozarjali, da je takšna določba sporna z vidika ustavnega načela pravne države, načela delitve oblasti in tudi načela legalitete in s tem v zvezi se tudi zastavlja vprašanje, kateri razlogi utemeljujejo predlagano rešitev oziroma zakaj zakonodajalec pred iztekom roka ne bi sam pretehtal okoliščin, ki utemeljujejo podaljšanje ukrepa po predlogu zakona.

V zvezi s prehodnimi določbami so naše pripombe ustrezno upoštevane, dodatno pa bi opozorila v zvezi z amandmajem, vloženim amandmajem in sicer v zvezi s tretjim odstavkom, ki opredeljuje poročanje, je treba opozoriti na neustrezno določeno obdobje poročanja za izbrane vrste zdravstvenih storitev, po tem členu se namreč lahko obdobje poročanja začne s 1. septembrom 2023, saj se takrat začne ukrep šele izvajati. Se pravi, ta odstavek je treba uskladiti s časovnico po predlogu zakona. S tem v zvezi pa je treba oziroma dodatno, ja, je treba s spremembo prvega odstavka uskladiti tudi prvi odstavek 2. člena, ki se nanaša na prehodno določbo za zavod, je treba prilagoditi spremembi prvega odstavka 15. člena zakona. Hvala lepa.