Dober dan, hvala za besedo. ZPS je k predlogu akta pripravila pisno mnenje in se v njem opredelila do tega predloga z vidika svojih poslovniško določenih nalog. V mnenju smo uvodoma pojasnili naravo akta, resolucija je namreč na podlagi 109. člena Poslovnika Državnega zbora akt, s katerim Državni zbor ocenjuje stanje, določa politiko in sprejema nacionalne programe na posameznih področjih. Gre za akt, ki je programske narave in ne ustvarja pravnih učinkov niti v razmerju do posameznikov niti v razmerju do drugih organov.
V mnenju smo opozorili tudi, da je sprejetje predloga obravnavanega nacionalnega programa utemeljeno na drugem odstavku 3. člena. Zakona o preprečevanju uporabe prepovedanih drog in o obravnavi uživalcev prepovedanih drog. Tam je določen vsebinski okvir, ki ga mora pač nacionalni program na tem področju zaobjeti. Ob tem pa je ZPS še opozorila, da se na ta Nacionalni program zakon sklicuje tudi v zvezi z opredelitvijo pogojev in kriterijev za sofinanciranje nevladnih organizacij, in sicer v 16. členu zakona. Gre za tako napotilo, pri čemer pa ugotavljamo, da se besedilo predloga resolucije do teh vsebin posebej ni opredelilo. Sicer pa ZPS ugotavlja, da je predlog akta relativno obsežen, vendar v pretežnem delu predstavlja predvsem oceno stanja na področju, ki je obravnavano. Kot vsebino, ki bi ustrezala naravi nacionalnega programa, kot je ta opredeljena v zakonu, je po mnenju ZPS mogoče označiti le del predlaganega besedila, to pa je zlasti pri opredeljevanju vsebine ukrepov, ki naj bi sestavljali strategijo, pri določitvi nosilcev posameznih nalog in ukrepov ter razmerij med njimi, pa tudi v smislu jasne napovedi načrtovanih zakonodajnih sprememb zelo splošno in mestoma pomensko preveč ohlapno. Sicer je ZPS oblikovala tudi pripombe k posameznim delom predloga akta, teh ni treba podrobneje povzemati, ker so v predlogih za amandmaje odbora po naši oceni ustrezno upoštevani. Hvala.