Hvala za besedo.
Jaz bi samo mogoče spomnil, da je finančni minister z nami do 16., potem mora sejo zapustiti, zato je prav.
Jaz bom v bistvu samo na kratko, že večkrat sem seveda predstavil mnenje Vlade na obstoječi predlog zakona. Moram reči, da od same vložitve zakona tako Poslanska skupina Svoboda kot tudi vsi poslanci koalicije, seveda finančno in zdravstveno ministrstvo na tem predlogu zakona intenzivno delajo, delamo skupaj. In rezultat je danes tukaj. Tako da, Tamara, hvala za vse skupaj.
Še enkrat, predlog zakona, na kratko, prenaša dopolnilno zdravstveno zavarovanje v obvezno na ta način, da se ga nadomesti z obveznim zdravstvenim prispevkom, s čimer je seveda financiranje zdravstvenih storitev v celoti zagotovljeno iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. S tem se na nek način v bistvu poslavljamo od slovenske posebnosti v evropskem in tudi verjetno v svetovnem prostoru, to je tako imenovano dopolnilno zdravstveno zavarovanje, ki je bilo uvedeno leta 1993. Vemo, da v bistvu je bilo na nek način dopolnilno zdravstveno zavarovanje za vse prebivalce nekaj obveznega. Saj vendarle je večina zdravstvenih storitev bila krita delno iz obveznega zdravstvenega zavarovanja in dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, zato je več kot 95 % ljudi od uveljavitve dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja to zavarovanje tudi redno plačevalo. Vemo tudi, da so izvajanje tega zdravstvenega zavarovanja izvajale tri zavarovalnice. Ena v celoti v zasebni lasti, ena neposredno ali pa posredno v državni lasti in ena seveda v lasti državljanov, tistih, ki so seveda zavarovani pri tretji zavarovalnici. Vemo tudi, da je bilo zelo veliko govora o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja že skozi leta in do sedaj nikoli ni uspelo to slovensko posebnost kljub različnim opozorilom iz Evropske unije tudi Evropske komisije, da naj vendarle to uredimo, dokončno urediti. Danes imamo predlog ukinitve na mizi, čas je pravi. Predvsem je pa čas prave, tako kot je rekel finančni minister, da to zadevo pravzaprav damo z mize in se začnemo objektivno in operativno pogovarjati kako bomo v slovenski zdravstveni sistem financirali od 1. 1. 2025 dalje in ta korak, ki smo mu priča, torej ta predlog je prvi korak, damo z mize obstoječo obliko dopolnilnega zdravstvenega in začnemo iskati nacionalni konsenz za financiranje zdravstvenega sistema ob ostalih ukrepih, ki so bili že omenjeni v kontekstu zdravstvene reforme.
Naj samo dodam, da seveda Vlada podpira cilje in vsebinske rešitve predloga zakona, ampak še bolj kot to seveda je ključno, da se je Vlada v neki novi post covidni dobi ali pa novem realnem stanju v zdravstvenem sistemu odločila, da stopi na stran ljudi. Več kot očitno je bilo, da so vse tri zavarovalnice, posebej tukaj izstopa ena, obstoječo obliko dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja sprejemale kot zgolj in samo zavarovalni produkt. Mi vemo, da temu ni tako, zato se je Vladi absolutno zdelo nedopustno, da brez kakršnegakoli iskanja kompromisa ena od zavarovalnic ta znesek dvignjena iz 35 na 45 evrov, najverjetneje v letu 2024, glede na stroške, ki so eksplodirali v zdravstveni blagajni proti 55. To je seveda za državljane tudi nesprejemljivo za samo delovanje dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja kot takega in je to predstavljalo tveganje, ki si ga seveda Vlada in tudi državljani ne smemo in ne moremo privoščiti. Zato je Vlada stopila na stran ljudi tako kot je seveda Poslanska skupina Svoboda z obema koalicijskima partnerjema. Določili smo, da v tem letu in v naslednjem letu znesek ostane na 35 evrih, brez da se kakorkoli kaj spreminja seveda košarica v zdravstvu oziroma zdravstvene storitve in začnemo tudi na ta račun še bolj intenzivno iskati kompromis oziroma nacionalni konsenz za zdravstveno reformo, ki bo po meri državljanov. Seveda je Vlada v svojem mnenju, ki je bilo podano že pred časom in ste ga že večkrat videli jasno opisala kaj ukinitev pomeni in katere cilje je potrebno zasledovati. Naj izpostavim samo eno, kar se nam zdi na strani Vlade eno od ključnih, torej, da je, ker sedaj vse skupaj zagotavljamo iz obveznega zdravstvenega zavarovanja in ker se bodo vsa javno zbrana sredstva zbirala na račun Zavoda za zdravstveno zavarovanje je seveda vzporedno s predlaganimi rešitvami potrebno vpeljati prožnejšo in bolj fleksibilno organizacijo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije v nadaljevanju ZZZS, ki bo omogočala učinkovito vodenje ter upravljanje sredstev zavarovancev, ki bo lahko izvajala ustreznejši nadzor nad porabo sredstev ter produktivnostjo izvajalcev zdravstvene dejavnosti, s katerimi ima ZZZS sklenjene Pogodbe za uresničevanje programa zdravstvenih storitev.
Pod črto. Torej Vlada zakon podpira, prevzema tudi vso odgovornost. V nadaljevanju tako Ministrstvo za zdravje z intenzivnim sodelovanjem z Ministrstvom za finance iščemo in bomo iskali dodatne vire za financiranje zdravstvenega sistema, za prestrukturiranje finančnih tveganj v zdravstveni blagajni, gre tudi zato, da bomo sledili in iskali poti do optimizacije visokih odhodkov za zdravstveno varstvo, ustrezno moramo urediti absentizem in seveda tisto, kar je ključno in kar cela Evropa oziroma vsi razviti zdravstveni sistemi počno, eno je strog digitalni, transparentni nadzor nad javno oziroma nad porabo javnega zbranega denarja in seveda jasna regulacija poklicev v zdravstvu in še boljše oziroma še bolj jasna regulacija izvajanja dejavnosti.
Toliko za začetek z moje strani. Hvala lepa.