Govor

Matevž Frangež

Ja, bom poskušal odgovoriti na del vprašanj sam, za del vprašanj bom pa prosil za pomoč gospo Tatjano Košir, vodjo Sektorja za trgovinsko politiko našega Direktorata za notranji trg.

Najprej glede vprašanja izključne pristojnosti. V skladu s Pogodbo o ustanovitvi EU Evropska unija v vseh globalnih trgovinskih razmerjih nastopa kot celota, svojo vlogo pa imamo seveda v postopku sprejemanja odločitev Evropske unije. Današnja odločitev tega odbora ima torej neposreden vpliv na stališče Republike Slovenije, kot ga bo ta zastopala v Svetu EU, ki bo seveda za postopek dokončne potrditve besedila sporazuma deloval skupaj z Evropskim parlamentom.

Kar se tiče vprašanja kvot, bom prosil za pomoč gospo Košir. Je pa še vprašanje glede pravil. Slovenija zagovarja urejena globalna trgovinska razmerja, prvenstveno znotraj Svetovne trgovinske organizacije. Seveda pa v skladu s pravili Svetovne trgovinske organizacije se sklepajo tudi bolj bilateralni kot multilateralni trgovinski sporazumi. To je primer takšnega sporazuma, ki znotraj pravil Svetovne trgovinske organizacije določa dogovore med EU in Novo Zelandijo o pravilih trgovine, ki veljajo med njima. V tem pogledu gre za jasna in transparentna pravila, zelo natančna pravila. Kot rečeno, celoten sporazum obsega 9 tisoč 105 strani in v njem tudi ni, da tako rečem, vsebin, ki bi utegnile prinašati posamična tveganja glede okoljskih ali socialnih standardov. Referiram na pomisleke, ki so se v preteklosti pojavljali ob sklepanju tovrstnih bilateralnih sporazumov, zato pravimo, da gre za sporazum nove generacije z najvišjo stopnjo zavezanosti obeh partneric tako trajnostnemu razvoju kot socialnim pravicam.

Predsednik, zdaj, če dovolite, bi še na del vprašanj odgovorila gospa Tatjana Košir.