Jaz sem Miha Jazbinšek. Nekako sem svoj čas moral tudi sistemizacijo in organizacijo Ministrstva za okolje in prostor narediti. To je bilo v letu 1993, ko smo ga ustanovili z Zakonom o varstvu okolja.
Jaz ugotavljam, da je družba v pad poziciji v tem primeru, tako pravni pat poziciji, kakor finančni pat poziciji in seveda tudi v pat poziciji vrednot. Zato bi za razrešitev te pat pozicije, če mi bi bilo to dovoljeno, predlagal dva amandmaja. Eden amandma bi se glasil: »Državni zbor Republike Slovenije poziva Vlado Republike Slovenije, da uskladi Zakon o državni upravi z Zakonom o Vladi Republike Slovenije ter ga predloži Državnemu zboru v sprejem.« Drugi amandma pa bi se glasil: »Državni zbor poziva Vlado Republike Slovenije, da v pristojnosti svojih ministrstev, prvič, zagotovi trajno opustitev izgradnje povezovalnega kanala C0 med Brodom in Ježico in drugič, zagotovi takojšnje priprave za nadgradnjo čistilne naprave Brod z zmogljivostjo na 10 tisoč in pod 100 tisoč evrov, kakor je določil spremembe Ljubljana 2000 tisoč iz leta 1991, ker seveda ta nad 10 tisoč in pod 100 tisoč enot je bilo že v Ljubljani 2000 in je bilo v Sloveniji 2000 tisoč, da da ne dolgovezim. S spremembo tega v letu 1991, to kar večkrat reče gospod Strgar, je bila pa ta čistilna naprava določena kot 50 tisoč enot.
Zdaj mi dovolite, da obe stvari nekako utemeljim. Jaz sem 3. 2. 2023 poslal pismo svetnikom mestnega sveta MOL, parlamentarnim strankam, mainstream medijem in o pomenu čistilne naprave na Brodu. 9. 2. 2023 sem dobil obvestilo neke anonimne ekipe Gibanja Svoboda, ki se je podpisala ekipa, da so posredovali to gradivo svetniški skupini Svobode v MS MOL. To pomeni, da predsednik stranke in vlade ni tega mojega pisanja dobil, če tako funkcionira anonimna ekipa GS na sedežu stranke. Potem smo imeli obravnavo tega na 20. nujni seji oziroma 18. skupni seji, kjer bi opozoril na en sklep Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor. To je četrti sklep, ki govori, da se obsoja vse, ki slabo ravnajo s pitno vodo na vodonosniku Ljubljane. To je četrti sklep, ki ga žal, oprostite, nisem videl v povzemanju teh sklepov v tem gradivu predlagatelja. To je sklep, ki ga je sprejel ta odbor, in ki zavezuje seveda vsakega, da gre kje naprej.
Potem pa na 2. seji Komisije za peticije sem pa podal skozi nagovor AAG, to se pravi Alpe Adria Green, neko stališče, ki je zdaj povzeto bilo kot drugi amandma. Zdaj tisto kar pa bega pri vseh stvareh, je pa, 17. 4. 2023, je na poslansko vprašanje poslanca Aleksandra Reberška predsednik Vlade odgovoril sledeče, da je kanal C0 med Brodom in Ježico potreben, in sicer je odgovoril s temi besedami, »to je navaden zbirni kanal, ki jih je v Sloveniji zgrajenih že kar nekaj«. To seveda ni zbirni kanal, ampak je povezovalni kanal. Zbirni kanali so tako iz Medvod do Dobrota, kakor iz Vodic do Dobrota in zbirni kanal je tudi od Črnuč do Zaloga. To se pravi, zgodila se je ena neresnica, za katero ne vemo ali je bil predsednik Vlade zaveden od svojih služb in ministrstev, ali pa je ta neresnica zavajanje predsednika Vlade Republike Slovenije, tako poslancev kot javnosti. Zdaj, namreč to kar je izjavil, kaže na to, da seveda Vlada omalovažuje ta kanal, omalovažuje ta problem, poglejte, ki jih je v Sloveniji zgrajenih že kar nekaj. Tudi če bi bil ta zbirni kanal v Sloveniji, zbirni kanali ne gredo čez vodonosna območja. Zdaj samo, da povem kako je bilo v 88. letu določeno v uredbi mesta Ljubljane. Tam je bilo določeno, da se ne sme graditi nič, razen sanacijskih ukrepov obstoječe zazidave. Takrat so Kleče, takrat so občani Kleč in pa Ježice, itn., dobili to svojo kanalizacijo, ker do takrat na tem vodozbirnem območju sploh ni bilo še kanalizacije. Takrat se je to spremenilo. Seveda vdor v obdobju ministra Cerarja, predsednika Vlade Cerarja, ko so se vsi delikatni, vsa, ves, sistemska korupcija tudi in pa korupcija po, jaz ocenjujem, da je bila korupcija iz naslova vseh upravnih aktih zgodilo v tistem času, zadnji akt, to se pravi, pogodba o financiranju tega projekta, Medvode, Vodice, Ljubljana, je bil podpisan s strani Majcnove, ministrice, štirinajst dni po tistem, ko je dal odstopno izjavo predsednik Vlade RS, to se pravi, v času ta pogodba za največji projekt, slovenski, vseh časov, je bila podpisana takrat, ko bi Cerarjeva vlada smela opravljati samo tekoče posle. Jaz se spomnim, na televiziji, kako je Jankovič z dvema ministricama, druga je bila, kajne, operiral in zahteval podpis te pogodbe. Jaz sem spomnim dveh skrušenih ministric takrat. To se pravi, v tej luči omalovaževanja se je pa zgodilo nekaj, kar bi moralo biti nerazumljivo, ampak mogoče bo razumljivo potem skozi to, ko bom podal še en drug podatek. Že danes se je izkazalo, da dva državna sekretarja ne vesta, za kaj sta pristojna. Namreč, Zakon o državni upravi ne sledi Zakonu o Vladi. Bom pustil vse druge stvari, ki jih ni pravilno operacionaliziral Zakon o državni upravi, ampak bom navedel samo dve reči, ki sta zdaj relevantni. V Zakonu o državni upravi je bilo dodeljeno Ministrstvu za naravne vire in prostor sistemsko urejanje gospodarskih javnih služb oskrbe s pitno vodo ter odvajanja in čiščenja komunalne in padavinske vode, padavinske odpadne vode, Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo je bilo pa odvzeto v Zakonu o državni upravi sistemsko urejanje javnih služb varstva okolja. To se pravi, nastala je pravna praznina vsaj za vse druge dejavnosti varstva okolja, ker ni nihče za javno službo sežiganja, zaradi mene, pristojen več po Zakonu o državni upravi in pa upravni postopki na področju okolja so bili odvzeti Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo. Jaz upam, da to nima kakšne povezave z razrešitvijo generalnega direktorja Direktorata za vode, dva dni je, kar bil razrešen gospod Bojan Dejak, včasih tudi zaposlen v resorju za evropske zadeve in sredstva in tako naprej, zdaj je bil pa generalni direktor Direktorata za vode. Se pravi, zadnji trenutek…