Govor

Ja, hvala lepa za besedo, predsednica.

Spoštovana državna sekretarka, kolegi, kolegice!

Ja, jaz bom kar nadaljeval tam, kjer je kolega Kaloh končal. Sam sem z zanimanjem odprl vladno spletno stran Urada RS za intelektualno lastnino in tukaj piše, da je že 17. februarja nemška vlada Svetu Evropske unije deponirala listino o ratifikaciji sporazuma o enotnem sodišču za patente. Ta novica je bila objavljena 20. februarja na naši spletni strani in tukaj je že pač zapisano, da bo nov sistem torej tega sodišča, zaradi katerega je ta skrajšan postopek tudi po mnenju koalicijskih partnerjev bil vložen. To pomeni, in berem, a ne, da je potrebno čim prej zagotoviti in urediti status imenovanega sodnika enotnega sodišča za patente, ki z delovanjem prične 1. junija 2023. Se pravi, bi Vlada, Vlada je vedela, da je ta, da bo to sodišče začelo delati že konec februarja, zdaj zanimivo pa je, da smo pa ta predlog zakona dobili s strani Vlade 11. maja in po skrajšanem postopku. In me zanima, torej vprašanje za državno sekretarko, zakaj ta zakon ni bil prej spisan. Najbrž na Ministrstvu za pravosodje ste v kontaktih z Uradom RS za intelektualno lastnino, torej ta zakon bi lahko sprejeli že marca ali aprila in se ne bi tako hitro mudilo, da že celo vladna koalicija tik pred zdajci vlaga svoje amandmaje, ko se zavedajo, da ima amandma opozicije neko težo in eno logičnost. Predvsem pa iz stališča logičnosti, v obrazložitvi, glejte, imate poglavja Novi sistem monetarnega patenta, Enotno sodišče za patente, pogoje za imenovanje sodnikov in povsod se menja to sodišče, potem pa hkrati beremo o ciljih poleg zagotovite pogoje za sodelovanje RS, torej Republike Slovenije pri delovanju novoustanovljenega sodišča, pa se uredi tudi status sodnika, ki je imenovan za sodnika kateregakoli mednarodnega sodišča. In pravzaprav, tako kot je kolega Kaloh izpostavil, menimo v Poslanski skupini SDS, da gre tukaj za en »bypass«, tak javnosti skrit, za nagrajevanje tistih najbolj glasnih sodnikov, ki ne bodo dočakali te reforme, kajti kot kaže, ne samo, da bo reforma 1. 1. 2024, najbrž te reforme niti ne bo, kakor kaže tudi v javnih izrekanjih ministrice za javno upravo, ker se komplicira, vemo pa, da Vlada mora najkasneje v prvi polovici svojega mandata glavne reforme izpeljati. Da ne bom predolg, torej res direktno vprašanje za predstavnico Vlade oziroma Ministrstva za pravosodje. Zakaj je Vlada pripravila ta zakon šele po treh mesecih, ko se je že vedelo, da bo 1. junija začelo delovati to sodišče? Najbrž je tudi Republika Slovenija preko Sveta Evropske unije bila obveščena, saj ministrica bi morala nekako, če dela v skladu z zakonom, to vedeti, kajti to ji nalagajo tudi delovne obveznosti, in zakaj se je potem tako mudilo. Nenazadnje res, da gre za skrajšan postopek in se obravnava takrat, ko gre za manjše spremembe, mi pa vidimo tukaj zelo velike spremembe in pravzaprav gredo spremembe v tem smislu kot je tudi spoštovana ministrica dejala v intervjuju za Siol.net, v soboto, vsaj takrat je bil objavljen, ko je rekla, da med sodniki in tožilci gori. In zato se mi zdi, da je to le gašenje požara, tega ognja, na kar pa v pravni državi, kot upamo, Slovenija je, ne moremo pristajati in v SDS bomo vedno zagovarjali transparentnost in izboljšanje na nivoju reform, to pomeni, da se reforma naj čim prej sprejme, seveda podpiramo tudi reformo na področju plač sodstva, tretja veja oblasti, in zato me tudi zanimajo ti odgovori, ki sem jih podal, vprašanja ki sem jih podal.

Hvala za odgovore.