Govor

Najlepša hvala, predsednica. Spoštovani predsednik Vlade, drage kolegice in kolegi, dober dan!

Slovenija je zagotovo dežela pridnih, delovno sposobnih ljudi, ki ustvarijo, se trudijo vsak dan iz meseca v mesec, da bi ustvarili dodano vrednost. In prav to, dvig dodane vrednosti v Republiki Sloveniji, je eden izmed ključnih izzivov, če želimo prehiteti nekatere države v soseščini na različnih področjih, v gospodarstvu, v športu in v znanosti smo pravi mednarodni šampioni. Zagotovo, če kaj, potem je dolžnost države zlasti ta, da tem ljudem, ki kažejo vse svoje potenciale, omogoča tudi dobro okolje. Zlasti tukaj govorimo o poslovnem okolju, naj omogoča dobro okolje, da razvijejo v vsej polnosti svoje potenciale, da lahko ustvarijo še več. Od tega pa je seveda, gospe in gospodje, odvisna tudi naša davčna politika, kakšna je, zlasti pa to, kakšna bo, da bodo ljudje stimulirani, da bi ustvarili še več, se pravi, da dvignemo našo dodano vrednost. Ta davčna politika je lahko takšna, da ljudi dodatno zabremzamo ali pa na drugi strani, da jim damo določene spodbude, da lahko ustvarijo še več.

Dejstvo je, da imamo v Republiki Sloveniji po podatkih OECD nadpovprečno obdavčene oziroma bodimo previdni, obprispevčene in obdavčene plače, govorimo o celotnem segmentu. Dejstvo tudi je, da imamo ta odstotek v Republiki Sloveniji 43,6 odstotka, medtem ko je povprečje OECD 34,6 odstotka za davke in prispevke. Prav tako je med državami članicami OECD mejna davčna stopnja pri najvišjih plačah največja prav v Republiki Sloveniji. Veliko drugače je pri obdavčitvi dobička, se pravi, kapitala, če pogledamo povprečje OECD, in na drugi strani tudi glede premoženja. To so dejstva, ki jih lahko poberemo iz spletnih portalov uradnih informacij na OECD. Spoštovani predsednik Vlade, glede na navedena dejstva, uradne podatke me zanima:

Kakšno davčno politiko lahko pričakujemo v mandatu vaše vlade?

Pa ne samo vizavi tega drevesa obstoječe davčne zakonodaje, ki je bila vložena v Državni zbor in jo bomo pač nekoč obravnavali, ampak glede načrta za naprej in napovedi, ki se kažejo, da v letu 2023 in 2024 prihajate z davčno reformo.

Kakšna bo naša davčna politika?

Lahko pričakujemo glede plač, dobička, kapitala višje ali nižje obdavčitve, zlasti vizavi morebitnim dodatnim obdavčitvam v tej zaostreni situaciji ekonomske, gospodarske in energetske krize, ko je treba dati priložnost podjetjem, da dihajo?