Govor

mag. Dejan Židan

Hvala, gospa predsednica.

Dovolite, da neobičajno pričnem, namreč, srečno naključje je, da ko obravnavamo na pristojnem odboru Državnega zbora zakon, ki posega v patentne pravice ravno na dan, ko pričenja delovati evropsko soenotno sodišče za patente. To je namreč pomemben dan, namreč po 50. letih se spreminja, nadgrajuje evropski pogled na patentno pravo. Namreč, od danes naprej je v Evropi zaživela možnost pridobitve patenta in sicer evropskega patenta z enotnim učinkom, kar bo bistveno olajšalo delo na evropski ravni, tudi poenostavilo postopke, tudi omogočilo ustanovitev centra za mediacijo in arbitražo, ki bo del aktivnosti izvajal tudi v Sloveniji. In hkrati ravno na ta dan obravnavamo in želim si, da tudi sprejmemo vse kar je potrebno, zakon, ki bo Slovenijo navezal na sistem evropskega enotnega patentnega sodišča.

Z zakonom, ki je danes, spoštovane in spoštovani, pred vami, določamo sicer 2 nova upravna postopka za razveljavitve in ugotovitve ničnosti znamke. Kakor smo se že pogovarjali, s temi postopki prenašamo olajšave, saj prenašamo nekatere odločitve na raven urada in s temi postopki več ne bomo obremenjevali slovenskih sodišč, razen v primerih, ko gre za zelo zapletene primere, ampak v teh primerih večinoma gre za primere, ki se zelo hitro lahko rešijo na drugi način. Prav tako s spremembo zakona omogočamo implementacijo ideje Evropskega patentnega sodišča v slovenski pravni red z vsemi prehodnimi določbami, kar pomeni, da pridobitev patenta na Evropskem patentnem sodišču omogoča v bistvu potem pravice tudi v večini ostalih evropskih držav.

Tisto, kar je pa nam pomembno je, da z zakonom, ki je pred vami, se nam daje možnost, da sklene država pogodbo z Evropsko patentno organizacijo, ki v praksi pomeni, da se bodo olajšali in bistveno pocenili postopki tako za pregled ali ima izum, inovacija značilnosti patenta ali pa za samo patentiranje. V praksi pomeni, če imamo v tem trenutku na leto okrog 230, 240 patentnih vlog, smo si z Evropskim patentnim sodiščem in ta zakon, ki je pred vami, bo omogočil, da se bo to izpeljalo, dogovorili neko obliko bolj enostavnega in bistveno cenejšega postopka za 400 primerov na leto v Sloveniji, to v praksi pomeni, da posamezniki bodo imeli pravico do 5 patentnih prijav oziroma poizkusov ali je izum patentibilen, preiskovalne inštitucije do 10 in MSP-ji brez omejitve. Kaj v praksi pomeni stroškovno za naše prijavitelje zmanjšanje stroškov za 80, v nekaterih primerih pa tudi za več odstotkov.

Rad bi se, spoštovane in spoštovani, zahvalil tudi gospe iz pravne službe, dr. Andreji Kurent. Namreč, pregledali smo stališča in mislim, da skupaj uspešno naslovili odprta vprašanja na katera je Zakonodajno-pravna služba nas opozorila, tudi pripravili smo skupaj s poslanci amandmaje, na nekaterih področjih pa pojasnila. Zavedamo se tudi splošnega opozorila Zakonodajno-pravne službe slovenskega parlamenta, da imamo opravka z zakonom, ki je star in v tem trenutku zakon kot celota več ne sledi najnovejšim načelom, ki so povezana z nomotehniko in se zavedamo, da nas v prihodnje čaka celovita prenova tega sistema. Hvala.