Hvala, Miha. Hvala za vabilo. Sem Mladen Jovičić, predstavnik Sindikata žerjavistov. Zraven mene je še naša strokovna sodelavka Katja Korači in na levi strani še predsednik sveta delavcev in tudi predstavnik sindikata Mirko Slosar, zadaj pa še dva kolega iz izvršnega odbora sindikata, Rok Parovel in Matjaž Simčič.
Mi smo veseli udeležbe na tej seji. Vedno je lepo imeti priliko povedati par stvari, ampak tudi kakšna je naša iniciativa, kako vodimo boj. Zato bi mogoče predstavili zgodovino sprememb tega podnajemnega sistema, ki je v Luki bil v uporabi od zgodnjih 90. let do 2017, se mi zdi, da 2018. Takrat je sindikat uspel z delodajalcem oziroma upravo družbe dogovoriti, da se dokončno izvajalci pristaniških storitev oziroma ta storitvena popogodbena podjetja, da se z njimi prekine pogodba in da se ta praksa na splošno ukine. Enako smo takrat zaposlili veliko število dotedanjih pogodbenih delavcev, mislim, da je čez petsto, žal smo pa morali pristati tudi na en kompromis, ki naj bi bil začasne narave, to je pa uvedba še dveh stebrov, ki so pa agencijsko delo in potem neka oblika spet zunanjih pogodbenih storitev za voznike avtomobilov z B kategorijo. To naj bi imelo začasen karakter. Dandanes še naprej vodimo boj, da se dokončno ukine agencijsko delo ob silnem pravnem in tudi potrjevanju s strani, se mi zdi, takratnega Ministrstva za delo, da je ZPP v Luki Koper, torej ti neki modificirani pogodbeni, pogodbena oblika dela pri voznikih avtomobilov možno legitimna in da se da izvajati, smo bili prisiljeni to takrat dovoliti oziroma privoliti v ta nek kompromis, si pa želimo, da enkrat dokončno ugotovimo tam, da niti to ni zares izvajanje storitev, ampak da gre za mešano delo z luškimi delavci in da kot taka potem ta podpogodbena oblika bi morala nehati obstajati.
Jaz bi mogoče, Miha, če imamo časa eno minuto, predal besedo sodelavki Katji Korači, da vam pove zgodovino v par stavkih, kako smo IPS ukinili in kako se še dandanes naša iniciativa realizira vsaj v nekem deležu v Luki Koper. Prosim, Katja.