Govor

Tako da, te izjave, ki so dane, ki so dane javno, ne, imajo neko težo in v kolikor neka izjava, ki je dana, potem se ne uresniči, pa ne govorim, da je za to odgovorna gospa Alenka Bratušek, daleč od tega, ampak bilo je rečeno pač, da bo takrat to urejeno, v letu 2018 že, pa ni bilo, potem seveda se postavijo pod vprašaj druge izjave, ki se dajo, ne, in če recimo na področju infrastrukture nek minister reče ali pa ministrica, ne, naredila bom vse, da davkoplačevalci ne bodo plačevali nepotrebnih stroškov za investicije in aneksov ne bo, potem pa se to ne zgodi. Zdaj, saj politična odgovornost mogoče še celo je, kaj drugega več pa ni.

Tako da, vse to, kar je rečeno, je po moje potrebno jemati z neko veliko rezervo in jaz se bojim, da mehanizmi, ki so sedaj postavljeni in način kakor tečejo investicije na področju infrastrukture, ne samo v tem letu ali pa v zadnjih letih, ampak že kar nekaj časa in tudi ta pristop, ki smo ga videli pri tem invest programu za drugi tir, me ne navdajajo z nekim velikim optimizmom, da se bo to bohotenje, ta aneks te, da se bodo ti aneksi preprečili in tudi iz tega, kar je bilo povedano s strani kandidatke, ni bilo povedano nič konkretnega, na kakšen način bi bilo mogoče tem ambicijam pristriči peruti. Ne, mi imamo in nadzor in super nadzor in vse mogoče nadzore, ampak na koncu pod črto, če gremo pogledati pri vseh teh večjih investicijah se ta kolač nenormalno povečuje. Tako da je tukaj gotovo en problem, ki pa ga bo potrebno in zato je seveda najbolj odgovorna bodoča ministrica urediti, ker je pač z denarjem ljudi, z davkoplačevalskim denarjem potrebno delati racionalno in na tej točki bi rekel, ker je bilo omenjeno, da se bo delala nova Adria, to je metanje denarja v prazno in predlagam, da resno razmislite. Te ambicije so bile tudi, moram povedati pošteno, v času naše Vlade v obdobju 2020-2022, pa se potem niso uresničile, ker Evropska komisija ni dala soglasja za dodatno kvoto denarja v načrtu za okrevanje in krepitev odpornosti, kar hvala bogu je, je bila dobra poteza za mojo oceno, ker bi s tem, ko bi ta denar zagotovili za nekega tako imenovanega novega komercialnega prevoznika, vrgli skozi okno in bi dobili ponovno še eno Adrio, ki bi jo morali čez nekaj let sanirati.

No, in da zaključim, samo eno vprašanje imam. V letošnjem letu je bil sprejet Zakon o javnem potniškem prometu in to je pomembno področje, ki pa ni bilo, vsaj jaz nisem zasledil s strani ministrice oziroma kandidatke za ministrico nič omenjeno. Ta zakon prinaša nacionalnega upravljavca javnega potniškega prometa. Dolgo časa se je ta zadeva urejala, pomemben je ta upravljavec zaradi tega, da se poenotijo vozni redi, da se prenovijo vozni redi. Tudi že ne vem koliko časa se te stvari urejajo, pa se niso uredile, torej kdaj bodo ti vozni redi poenoteni, da ne bomo imeli na neki X lokaciji v razmaku petnajstih minut 3 možnosti prevoza, potem pa 2 uri nobene, kdaj bo v, kdaj bo ta upravljavec začel delati, kdaj bo zaživel? Kdaj se bo v ta sistem, kar zdaj se trenutno še ni vključeno, vključilo tudi osnovnošolske prevoze in s tem zracionaliziralo to področje javnega potniškega prometa, razbremenilo občine teh stroškov in postopno s tem prehodom, s to integracijo, s prenovami voznih redov omogočilo tudi, da končno pridemo vsi skupaj do tega cilja, za katerega menim, da smo si ga vsi skupaj že pred časom postavili, brezplačnega javnega prevoza v potniškem prometu na območju Republike Slovenije, torej, kdaj se bo to zgodilo?

Hvala.