Hvala lepa za vsa vprašanja. Ni problema, bom poskušal iti po vrsti, kar sem si uspel opisati, ker jaz nimam, ne bom mogel brati, bom moral, pa sem si mogel zapisati. Malo mi bo lažje, pa ste lahko prebrali vprašanja.
Zdaj, jaz sicer v neke korporativne poslovne politike
Podjetij, najprej težko komentiram, sploh za nazaj, ker na eni strani ti lahko pove, da je lepo biti general po bitki, po drugi strani pa vsako podjetje skladno s svojimi risk politikami in pa poslovodnimi odločitvami sprejemajo odločitve. Ampak tako, kot sem vam prej povedal, da na nek način se prodaja proizvodnja, tako kot se zakuplja v naprej. Naravna pozicija vseh odjemalcev je, da morajo kupiti električno energijo in si zagotoviti neke vrste predvidljivost pri nakupu, na drugi strani pa tudi proizvajalec, da plansko proda svojo proizvodnjo, pri tem pa zasledujejo lastne cilje.
Tudi jaz sem dobil podobna vprašanja oziroma namige, zakaj sploh rabimo nekega trgovca vmes. Najbolje bi bilo, da kaj direktno se odjemalec pa prodajalec oziroma odjemalec zmenita za proizvodne stroške, potem ne bi rabili električno energijo, mislim da ne bi rabili enotnega evropskega trga. Marsikaj bi bilo drugače oziroma dejansko bi se vrnili nekje 40, 50 let nazaj in bi šli spet v tista 70., 80. leta pa v neke mrke, ampak to je situacija, ki zagotovo ni prihodnost in tudi to ni skladno z evropskimi politikami enotnega evropskega trga, kjer rabimo visoko povezljivost in pa visoko zanesljivost, ker najslabša in najdražja megavatna ura je pa tista, ki se je ne dostavi, pa imamo izpad proizvodne linije, itd. Ampak, da ilustriram. Ravno zaradi tega, kadar je cena nizka, je proizvajalec skladno s svojimi internimi uzancami ne želi prodati ali pa ima, zasleduje svoje politike. Na drugi strani imamo pa kontra pozicijo, ko so cene visoke, pa odjemalec noče kupiti, za to rabimo vedno vmesni člena. Lahko je to trgovec, lahko je to dobavitelj, da premošča, ker nikoli nimamo tako, da bo dovolj visoka cena pa dovolj nizka, da se bosta dva, na nekateri eden ne rabi, drug ima energijo, da se lahko zmenita. Ampak to je zelo poenostavljeno povedano, ampak dejansko za ilustracijo je pomemben trgovec ravno zato, da premošča preko borz in pa preko likvidnostnih mehanizmov, ki jih je kar veliko, ker so se razvili za to, da smo lahko te nasprotne se situacije, ki so seveda naravne pozicije, lažje premoščali. Zato se tudi dogaja, da so v času nizkih cen nekateri kupili, nekateri prodali in obratno, ampak zelo je treba previden biti, ker tukaj se gre za različne masovne produkte, z rokom omejenostjo. Ali so to konične obremenitve, pasovna energija, lahko je to mesečni produkt, lahko je to znotraj dneva, lahko so to produkti od ponedeljka do petka, popoldanski produkti. Lahko se kupi dan, pa se potem odproda noč, pa s tem dejansko kupiš visoko tarifo, itd. Tukaj je zelo veliko teh mehanizmov ravno zato, da se proizvodnji in pa na drugi strani prodajni portfelj optimizira in zato tudi pride do najmanj dvakratne prodaje oziroma menjave lastništva ene megavatne ure.
Dobil sem vprašanje, da predhodni minister pokriva vsa tri področja, ki jih imamo danes, vsi trije resorji. To ni res. Koliko bo stalo novo ministrstvo? Lahko govorim za naše ministrstvo, zagotovo nekaj tisočkrat manj kot referendum, katerega ste želeli. Če bo sploh karkoli stalo, ker jaz ne vem kje bi karkoli stalo naše ministrstvo. Jaz bom imel isto pisarno, isti stol, moji sodelavci so več ali manj bolj kot ne iz ministrstva. Dobili smo mandat ljudstva na volitvah, pa trikrat na referendumu, če samo se politično izražam in pa seveda določene koalicijske zaveze, ki jih bomo lažje izkoristili skozi takšen program.
Čistejši zrak, vode. Vode spadajo pod / nerazumljivo/ ministrstvo. Čistejši zrak, emisije, zato gremo v agresivno solarizacijo in pa implementacijo obnovljivih virov energije v prostor. To bo generiralo tudi za čistejši zrak bomo izvajali monitoring in pa obdobna povračila iz okolja. Nobenih novih davkov. CO2 takso bomo poskušali prestrukturirati in pa dejansko jo koristno nameniti za dobre ljudi. Kakšen način? Lahko garantiram za to, da bodo te politike med energijo in pa okoljem in pa podnebjem, da ne bo ena politika prevladovala na drugo. Deloval bom zakonito, deloval bom uravnoteženo in absolutno v korist ljudi, varstva okolja in narave. V preteklosti smo imeli že različne reorganizacije, mislim, da prednjači Ministrstvo za šolstvo, ki je bilo že šestkrat reorganizirano, tako da, to nič novega. Tudi v tujini se srečujem z drugimi ministri, se tudi v vsaki oblikovanju nove vlade pa nimajo referendumom, saj Vlada ima pravico tako oblikovati kakor želi. Skupni rok degradiranih površin ne bi dodajal nekega roka, poskušali bomo čim prej, da to, kar je pač podobno podedovano in ni bilo sanirano, da bomo pri tem bolj uspešni. Konec mandata bom podal ceno kako pri tem bom uspešen.
Eko sklad. Zagotovo bomo sredstva povečevali. Na predstavitvi je bilo to jasno navedeno koliko sredstev smo že rezervirali in koliko še bomo, mislim, da je bila cifra 197 milijonov evrov do leta 2025.
Podnebni sklad. Imamo program koriščenja podnebnega sklada. Zagotovo bomo naredili metodologijo za ustrezno naslavljanje podnebnih politik / nerazumljivo/. Časovnica je znana. Res je bilo, energetsko dovoljenje podpisano, vendar je bila vloga, ki je bila dana, zaradi hitenja neustrezna. Večkrat je bilo treba dopolniti. Končno smo sedaj s skupnimi napori celovito vlogo popolnili in sedaj se že začne postopek državnega prostorskega načrta. Zagotovo to pomeni k zanesljivost oskrbe absolutno povezljivost. JEK-2 pomeni, ne samo slovenski projekt, to pomeni za regijski trg, se pravi, vsaj do romunsko srbske meje bo vpliv in pa do avstrijsko nemške meje, če gledamo regulatorno področje v katerega bo priključen in je pomemben, zaradi same regije.
Napoved glede podpisovanja pogodb. Težko, kar se tiče poslovodstva za nazaj oziroma za naprej, je prvo vprašanje za njih.
Zaveza po višji ceni. Te zaveze vam ne morem dati, ker pač ministrstvo ne prodaja po višji ceni, mi reguliramo ceno. Na grafu je bilo prikazano, da imamo eno najnižjih cen primerjalno gledano po Evropi.
Nepredvidljivi dogodki. Res je, jaz upam… Pokažite mi enega, da je to predvideval, ko sem nastopili ta mandat pa te suše, ki so bile več stoletne! Proizvodnja električne energije v Sloveniji, najslabši mesec. Ravno za to smo rabili enotni evropski energetski trg in pa visoko povezljivost, zato da lahko smo lažje kos vremenskim razmeram, ki se bodo dogajale. Podnebne politike so pač tiste politike, ki v prihodnje se naslavljajo, da bomo boljše pripravljeni v nepredvidljivih situacijah.
Proizvodnjo v TEŠ-u - kaj bodo kurili? Vprašanje za poslovodstvo. Kaj lahko jaz rečem? Da bomo z ustreznimi zakonskimi in pa politikami usmerili, da bodo državljani imeli konkurenčno oskrbo, zanesljivo oskrbo, da bo upravljanje s strani Slovenskega državnega holdinga ustrezno. Prodaja 700 evrov sem shematično prikazal kaj se je dogajalo za nazaj.
Zavračanje soglasij za preprečitev. Res je. Dostikrat je tako, da včasih je bilo eden od desetih, to je bila statistika nekaj let nazaj zavrnjeno, potem je bilo po vseh medijih, da se je to za 200 % povečalo za vrnitev, tudi to drži, ampak še vedno so recimo tri od desetih povečano. Marsikje je ta procent še večji, ampak ne glede na to, treba je to nasloviti in pa narediti ustrezne ukrepe, da se ta procent ne bo dvigoval. Vendar veste, ko začneš odvajati ukrepov, je treba to še implementirati, pa zato, da se ti ukrepi dejansko potem ustrezno implementirajo med ljudmi. Jaz mislim, da sem pokril vse, kar je bilo pa si uspel zapisati, če nam pa še enkrat. Hvala.