Govor

Ja, hvala za besedo, lep pozdrav vsem!

Hvala tudi obema damama, ki sta nam predstavili oziroma povedali svoje stališče okoli zakona, o katerem se danes pogovarjamo, torej direktorici agencije in pa državni sekretarki.

Seveda smo o tem zakonu že na široko enkrat razpravljali, kajti o njem je bila, kot je že bilo rečeno, opravljena splošna razprava. Vsekakor v Poslanski skupini Svoboda ta zakon absolutno podpiramo, saj menimo, da je ena takšnih zakonov, ki je nujno potreben, da nudi nek urejen normativni oziroma zelo potreben tudi normativni okvir na tem področju, ki, na katerem pač seveda vsi lahko tudi opažamo, da se mogoče zadeve ne premikajo tako hitro, kot bi želeli in mislim, da ta zakon lahko res pomeni pomemben, pomemben in pomeni in omogoči pomembne premike na tem področju.

Povedal bi mogoče tudi to, ne, ena je zdaj, če se pogovarjamo samo o tem zakonu, pa samo o električnih vozilih, pa samo o polnilnicah, ne, potem se pa v Sloveniji pač zelo radi pogovarjamo o zelenem prehodu, ne, kako ga bomo naredili in kako bomo vse izvedli. Torej seveda, jasno, to poglavje zelenega prehoda, o katerem se pogovarjamo danes in ga podpira ta zakon, je samo eno od mnogih poglavij, da bo na koncu prišlo do sinergije na vseh področjih, predvsem seveda v energetiki in da bomo dejansko ta zeleni prehod izvedli tako, da bo dobro za vse in da bo nas tudi pripeljal do teh ciljev, do katerih se, za katere se zavzemamo, ne.

Cilji, vemo, kakšni so, tudi podnebna strategija Slovenije je bila sprejeta junija 2021, kjer smo si zapisali kot država, da bomo do leta 2050 ogljično nevtralna družba. Potem seveda vemo, da so tudi nekateri drugi, torej pomožni cilji, doseganje deleža obnovljivih virov, izboljšanje učinkovite rabe energije in seveda predvsem zniževanje izpustov toplogrednih plinov in vse te zadeve so predmet Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta, ki je trenutno pač v letošnjem letu, torej do drugega leta, tudi v fazi izpopolnjevanja oziroma dopolnitev glede na vse vmesne spremembe, ki so se zgodile. Tako da, dostikrat nam nekako razprave pobegnejo v neke smeri, da začnemo gledati tak čisto parcialno in potem se začnemo spraševati, kako bomo napajali pač električna vozila, če bomo vsi državljani Republike Slovenije imeli električna vozila, ne.

Mislim, tam še seveda, jasno, zdaj nismo, ne, in tam še dolgo časa ne bomo, ne, in ampak če pa ne bomo počeli tega, kar določa ta zakon, potem pa res tja ne bomo prišli. Ja, to pa drži, ne. Tega se moramo zavedati, jaz mislim, ne, to je pomembno, ne. Zato, ker ne bo, jutri, ne bodo vsa gospodinjstva v Sloveniji priključila električnega vozila in jutri ne bodo vsa gospodinjstva v Sloveniji priključila sončne elektrarne, ne, ampak delamo pa na teh zadevah. Podatki o električnih vozilih, je bilo povedano, podatki o samooskrbnih sončnih elektrarnah, mislim, da smo tudi že neki ne vem kje, na 18 tisoč ali koliko. Skratka, hočem reči, torej vsa področja bomo morali razvijati vzporedno in vsako je pomembno in tako je seveda pomembna tudi ta infrastruktura za alternativna goriva. Lahko tudi sam povem, da tudi sam kot uporabnik električnega vozila vidim dobre rešitve v tem zakonu, če bodo se tako izvedle, predvsem torej to plačevanje tudi na enoten način preko kreditne kartice, seveda, jasno tudi potem izboljšava mreže polnilnic, verjetno tudi več hitrih polnilnic, potem izboljšava mreže polnilnic, verjetno tudi več hitrih polnilnic, potem polnilni parki in tako naprej. To bomo definitivno potrebovali, to moramo razvijati. In skratka, zato mislim, da je ta zakon zelo dobra podlaga, ne glede na to število amandmajev, saj nekateri bolj urejajo, bom rekel, drobnejše zadeve na opozorila Službe za pravne zadeve, tako da skratka tudi osebno seveda ta zakon zelo podpira.

Hvala.