Lep pozdrav, še enkrat!
Saj bom kratka.
V glavnem v Levici seveda ne nasprotujemo širitvi te infrastrukture, da se razumemo, ampak bi pa še enkrat polemizirala z idejo, da seveda gre za alternativo, ni pa to zelena alternativa. Zakaj ni zelena alternativa ta trenutek? Zato ker, če bi hotela biti to zelena alternativa, pomeni, da bi morali celotni vozni park elektrificirati in bi se ta vozni park, se pravi, bi morali biti ti avtomobili cenovno dostopni ljudem, na splošno pa zdaj niso, si jih lahko privoščijo samo bogatejši ljudje ali pa dobro situirani ljudje. Druga stvar je, da bi se morali v celoti iz obnovljivih virov energije napajati. Ta elektrika je morala prihajati iz obnovljivih virov energije, to pa ni realno, ne. Naj samo citiram tisto, kar je MZI navedel marca letos ali pa Direktorat za ceste, citiram: »Rezultati študije kažejo na pomen celovitega pogleda pri oceni okolijskih vplivov. Električna vozila, ki trenutno veljajo za najbolj okolijsko sprejemljive. Imajo pri upoštevanju celotnega življenjskega cikla za 20 odstotkov več skupnih emisij C02 kot pa dizelska vozila srednjega razreda - to je pač ta trenutek realnost. Razlog za to je v izdelavi baterij in dobavi elektrike. Skoraj 80 odstotkov svetovne proizvodnje električne energije namreč še vedno izhaja iz plina, nafte in premoga, torej virov, ki ustvarjajo največ emisij ogljikovega dioksida. Okolijska bilanca električnih avtomobilov bo slabša, dokler ta ne bodo preklopila na uporabo elektrike iz zanesljivih nizko ogljičnih virov. Zato pravim, da najprej bi morali biti ti avtomobili cenovno dostopni, da bi jih čim več ljudi lahko začelo voziti. Drugič, morali bi zagotoviti dovolj obnovljivih, torej elektrike iz obnovljivih virov energije. Kajti, če bi mi, zdaj govorim hipotetično, hoteli celoten vozni park elektrificirati, da bi vsi vozili električne avtomobile, bi mi potrebovali 6 do 8 teravatnih ur elektrike na leto. Mi v celoti trenutno proizvedemo 14,4 teravate, od tega polovico iz Nuklearke, potem pa s kapacitetami Ove pa recimo iz Ove dobimo samo 5,2, se pravi, manj dobimo ta trenutek iz Ove, kot bi potrebovali, če bi imeli - govorim hipotetično - ta trenutek vse avtomobile električne in bi jih polnili na elektriko. Na ta način seveda ni nujno zelena alternativa, kot se govori, zato bi jaz rekla, da bolje, da se manj usmerjamo v subvencioniranje teh prestižnih električnih avtomobilov, ne, pa, ampak raje investirajmo v izgradnjo javne neprofitne službe souporabe vozil, ta vozila pa ne bodo seveda električna, seveda, jasno.
To bi bila recimo v redu rešitev, pa da se ne pogovarjamo pol še o tem, da bi bile morali imeti železniško infrastrukturo posodobljeno in čim bolj uporabljati javni promet. Potem bi lahko govorili o zelenem prehodu. Samo toliko, da če smo že pri zmanjševanju ogljičnega odtisa, pa v boju proti podnebnim spremembam, da pač to čisto resna zelena alternativa v tem smislu zaenkrat še ni.
Hvala lepa.