Hvala lepa za besedo.
Lep pozdrav tudi z moje strani! Kar se tiče primorske proge, primorska proga se nadgrajuje v več sklopih, v več fazah. Zaključen je odsek nadgradnje med Ljubljano in Brezovico. V tem trenutku potekajo dela na odseku med Brezovico in Borovnico, to bo v letošnjem letu zaključeno. Na tem odseku bomo dosegali hitrosti do 160 kilometrov na uro in glede na sorazmerno dober potek železniške proge na tem odseku, na teh odsekih ni predvidena prestavitev železniške proge oziroma deviacija, ampak bo proga ostala dolgoročno tukaj, kot je na odseku od Borovnice, potem naprej proti Logatcu, Postojni, Divači in pa Sežani pa so krivinski elementi dokaj slabi, ne dosegamo ustreznih hitrosti, zato ker nam geometrija pač tega ne dopušča. Nato na tem območju imamo progo razdeljeno v štiri državne prostorske načrte, prvi odsek je na odseku Borovnica-Logatec, drugi je Logatec-Postojna, potem Postojna-Divača in pa Divača-Sežana. Cilj je, da na teh odsekih povežemo obstoječe kraje oziroma ohranimo železniško progo skozi obstoječe kraje in istočasno izboljšamo geometrijske elemente in v teh državnih prostorskih načrtih sledimo nekim ciljem doseganja hitrosti 160 kilometrov na uro. In tisti prvi rezultati, ki nam kažejo, da bi vlak iz Ljubljane do Sežane, ki danes vozi uro pa petdeset minut, potem vozil približno eno uro, isto pa vlak, ki vozi iz Ljubljane v Koper, ob predaji oziroma dokončanju drugega tira med Divačo in Koprom bi potem s sedanjih dveh ur osemindvajset minut vlak prišel iz Ljubljane v Koper v uri in petih minutah. Tako da tukaj se državni prostorski načrti izdelujejo. Je pa res, da do takrat, ko bodo državni prostorski načrti sprejeti in ti odseki proge zgrajeni, moramo voziti po obstoječi železniški infrastrukturi. Zato tudi sprejemamo oziroma že identificiramo tiste ukrepe, ki so nujni, nujno potrebni, da bomo v tem času, ko bo proga na teh novih odsekih zgrajena, tudi obstoječa proga varna in da bomo po njej lahko vozili. Na območju Rakeka je predvideno, da bi železniška proga sam Rakek obvozila in bi se izognila samemu naselju, kot je danes. Tako da tudi tukaj se različne rešitve še obdelujejo in predlog bo izdelan v prihodnosti in potem tudi, ko bomo prišli do nekaj dokončnih rezultatov, tudi ta predlog predstavljen.
Kar se tiče odseka Zidani Most-Ljubljana, progo prav tako hočemo nadgraditi, hočemo povečati hitrosti, skrajšati potovalne čase. Res je, proga je obremenjena. Tisti izredni dogodek, ki je bil v Zidanem mostu ni posledica slabega vzdrževanja proge, ampak ta trafo postaja, ki so jo prevažali, je pač bilo za napako pri samem prevozu. Kajti, ta tovor je na platojih na vagonih, kjer premikajo tovor in so ga preveč premaknili in je tovor padel iz ravnotežja in se je za to prevrnilo. Tako da ne gre za slabo vzdrževanje. Naši vzdrževalci SŽ-infrastruktura so odgovorni in zadolženi, da vzdržujejo progo tako, da je proga varna. Tako da v tem trenutku tam, kjer vlak vozi, je za tisto hitrost proga varna. Tako da upam, da sem odgovoril na vprašanje. Če pa še mogoče kako dodatno pa sem na razpolago. Hvala lepa.