Govor

Hvala lepa, predsedujoča. Spoštovana oba ministra, državni sekretar in vsi danes prisotni, lep pozdrav.

Mogoče sem nekoliko zamudila v uvodu, pa vendarle mislim, da je, kar se tiče same infrastrukture zelo pomembno za Slovenijo posodobitev, izgradnja železniškega prometa pa ne samo potniškega, javnega, tudi tovornega. Mislim, da vse ceste, vse vpadnice, ne glede na čas dneva govorijo o tem, da je potrebno nekaj več narediti na železniškem delu. Seveda vezano na to vprašanje lahko se dotaknem pa tudi kolega pred mano je rekel vidimo v rebalansu znižanje za dobrih 11 milijonov in se seveda vprašaš kako to, če pa nam je vsem, bom rekla, ta cilj, da se železnice posodobi, da postanejo primerne ali pa primerljive zahodnim železnicam ne zato, da se ta čas potovanja zniža, da se skrajša. Zato ker če bi imel ta čas potovanja krajši, bi zagotovo ljudje raje šli z javnim prevozom, kot pa se tudi ali pa se zdaj gužvajo na vseh vpadnicah bodisi da je to Primorska, Štajerska ali Dolenjska in tudi Gorenjska. Zagotovo, spoštovana ministrica, vi ste rekli, da imate nekje prioritete, da so to seveda do Kamnika, Ivančne Gorice, to govorim o dvotirni železnicah in Kranj, da bi bil Kranj posodobitev železnice, pa vendarle, prihajam z Notranjske, jaz moram reči, da me zanima, kaj se dogaja na primorskem kraku, na primorskem delu, ne mislim v celoti, ampak lahko rečem, od Borovnice do Postojne? Tam je bilo nekaj nadvozov, naj bi se tisti podvozi začeli graditi, pa me zanima, kakšno je stanje teh projektov? Če še rečem, da poteka državna cesta nad železnico na to je Rakek, tam je krožišče, kjer smo, bom rekla, že, ko sta bila 2013 ministrica, sem vas o tem spraševala, kdaj se bo začelo stanje in urejati ta podvoz na Rakeku? Verjamem, da vaši strokovnjaki ali pa strokovne službe vedo o čem govorim, mogoče se nisem ravno tako strokovno izrazila, ampak pri nas je to velik projekt, kako združiti podvoz in nadvoz v neko normalnost in seveda omogočiti neko tekočo pretočnost skozi ta podvoz na Rakeku. Jaz upam in si želim, da bi mogoče v prihodnje le šli tudi na teren in obiskali tudi naše kraje.

Kar se tiče tudi železniškega prometa, zagotovo je proga proti Zidanemu Mostu močno obremenjena. Tam se je zgodila tudi nesreča, zaradi slabega, ne bom rekla, vzdrževanja ali pa slabih razmer tirnic, tam je bil iztirjen vlak nekaj mesecev nazaj, me zanima, kako poteka ta posodobitev na tem delu? Seveda si želimo, da bi tale izvoz Log-Dragomer čim prej zaživel in da bi se seveda: tudi na tem kraku, na tem odseku zadeve sprostile. Kar me zanima lokalno, mogoče je, vem da je občina pristopila k pripravi projekta tudi na državni cesti Rakek Cerknica ali pa Unec Cerknica. Tukaj gre za eno ureditev enega krožišča in seveda tudi ureditev do nekih poti, pa me zanima, če boste, če ne pa boste mi naknadno povedali kako je s tem projektom, ker sem dobila informacijo pri županu, da so se projekti nekako na Notranjskem, na našem koncu ustavili, pa me zanima, če je temu res tako in zakaj.

Zdaj bi se še dotaknila tudi Ministrstva za naravne vire in prostor. Zagotovo je poplavna varnost izjemno pomembna. Te padavine danes ali pa, ki smo jim priča, ne danes ampak dobrih štirinajst dni, so sprožile mislim, da 60, 53, 60 plazov v Sloveniji, se pravi, da se na tem področju ali premalo investira ali premalo izvaja pozornosti. Mislim, da so ukrepi za poplavno varnost zelo pomembni, in da je potrebno na tem področju zagotovo narediti nekaj več. Mene pa samo zanima tudi na področju upravljanja z vodami. Vidim, da se povečujejo sredstva, me pa predvsem zanima konkreten primer. Kako je s kartami poplavnih območij?. Karte so stare več kot 10 let po moji informaciji in se niso popravile. Te karte bi bilo potrebno popraviti in, če grem spet iz lokalnega primera ali pa s področja od kjer prihajam, imamo Planinsko polje, ki praktično poplavlja že ob vsakem večjem nalivu, dvodnevnem nalivu se Planinsko polje že polni. Po informacijah, ki smo jih dobili in to tudi vezano na OOTT to, veste, in seveda tudi na same Gerke in vrednotenje zemljišč, sem dobila informacijo, da Planinsko polje, ki naj bi bilo poplavno območje razvrščeno v tri kategorije, poplavno območje, potem občasne poplave, pa izredne poplave, Planinsko polje ni uvrščeno v poplavno območje, ampak v območje, kjer naj bi poplavljalo zelo malokrat. Me zanima zakaj je temu tako, zato ker iz tega področja, kam je določen del umeščen, seveda izhajajo potem vsi tako prostorski plani in vse ostalo in me zanima zakaj zadeva ni še korigirana. Jaz se spomnim teh poplav iz leta 2014, ko smo imeli tudi takrat še karte, niso bile tako natančne, da bi določeno območje definiralo kot poplavno območje. Za občine je to zagotovo potrebno ali pa jih zanima, ker seveda iz tega naslova prihaja tudi neka dodatna sredstva, da občina lažje sanira določene težave.

Kar se mi zdi, da je še mogoče za omeniti na področju trajne mobilnosti. Sredstva, ki se, to je Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, trajna mobilnost zagotovo je pomembna. Mislim, da se vedno bolj tega zavedamo. Vidim, da se je na trajni mobilnosti 11 milijonov zmanjšalo, naj se bi drugam preneslo, ste rekli, pa vendarle me zanima, kateri projekti z vidika trajne mobilnosti, se bodo lahko realizirali do konca leta.

Hvala lepa.