Govor

Nikolina Prah

Hvala lepa.

S Predlogom zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zavarovalništvu se v prvi vrsti posodabljajo zneski iz direktive o začetku opravljanja in opravljanju dejavnosti zavarovanja in pozavarovanja, tako imenovana Solventnost Dve. 300. člen navedene evropske direktive namreč predpisuje, da se zneski v direktivi posodobijo vsakih pet let, in sicer se prilagodijo za stopnjo inflacije oziroma za odstotek spremembe harmoniziranih indeksov cen življenjskih potrebščin vseh držav članic Evropske unije. Gre za povišanje najnižjih zneskov zahtevanega minimalnega kapitala zavarovalnice, to je tako imenovani absolutni prag, in za minimalne zneske oziroma najnižje meje za določitev velikih nevarnosti, pri katerih je potrebno sozavarovanje. Ker je direktiva Solventnost Dve pričela veljati 1. 1. 2016, je to prva tovrstna posodobitev.

S predlogom zakona se tudi dodatno ureja pravne podlage za izplačilo redne delovne uspešnosti direktorjev Agencije za zavarovalni nadzor, ker ta ni ustrezno urejena s predpisi, ki ureja sistem plač v javnem sektorju, ter odpravlja neprimerno oziroma s splošnimi pravili neskladno ureditev pravnih posledic prisilne likvidacije zavarovalnice.

Vlada se je v postopku obravnave predloga zakona seznanila tudi z mnenjem Zakonodajno-pravne službe, na podlagi katerega je tudi predlagan amandma k 3. členu predloga zakona; z njim se seveda strinjamo. Tu bi želela samo opozoriti, da iz mnenja Zakonodajno-pravne službe ne izhaja tudi, kako se pri določitvi redne delovne uspešnosti upošteva Uredba o plačah direktorjev v javnem sektorju. Namreč, po tej uredbi so tako direktor kot namestniki in pomočniki uvrščeni v isto plačno skupino B in tudi isti postopki določanja redne delovne uspešnosti so določeni tako za direktorja kot namestnike. In zato je prišlo sploh do te dileme, kako oziroma iz katerega, bom po domače povedala, žaklja se ta delovna uspešnost izplačuje in kdo je tisti, ki to soglasje da. Absolutno bomo sledili Zakonodajno-pravni službi in tudi upoštevali vaše pripombe v drugi zakonodaji, ki podobno rešuje redno delovno uspešnost za direktorja. Bo pa lahko mogoče v praksi povzročilo nekaj manjših težav.

Kakorkoli, na podlagi navedenega predlagam, da se zakon oziroma predlog zakona in predlog amandmaja podpre.

Hvala.