Govor

Matej Skočir

Spoštovana predsednica, spoštovane članice in člani odbora! Hvala za besedo. Moje ime je Matej Skočir, sem državni sekretar na Ministrstvu za naravne vire in prostor in pravzaprav to ministrstvo je tudi eno od nasilnih ministrstev, ki pravzaprav sodelujejo pri izvajanju ukrepov iz načrta za okrevanje in odpornost.

Zdaj, če na kratko ponazorim, torej alokacija sredstev, ki je namenjena za naše politike, znaša 156,2 milijona evrov nepovratnih sredstev in 380 milijonov evrov povratnih sredstev. Torej, če tako skupaj seštejemo, govorimo o 536,2 milijona evrov v obdobju do leta 2026.

Če na kratko ponazorim tudi posamezne projekte, torej gre za ukrepe za zmanjševanje poplavne ogroženosti v višini 310 milijonov evrov. Gre za ukrepe za zmanjševanje tveganja za druge podnebno pogojene nesreče. Torej, v tem primeru plazove v višini 25 milijonov evrov. Za projekte odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode v višini 54 milijonov evrov. Za projekte oskrbe in varčevanja s pitno vodo v višini 53,7. Za zeleni slovenski lokacijski okvir kot del EMOPA v višini 33,5 milijonov evrov. In za zagotavljanje javnih najemnih stanovanj v višini 60 milijonov evrov, ki je po reorganizaciji Vlade prešlo na Ministrstvo za solidarno prihodnost in so iz tega naslova pravzaprav tudi vse odločbe že pravzaprav lansko leto bile sestavljene in izdane.

Zdaj kar se tiče prilagoditev. Prilagoditve so bile pravzaprav izvedene na dveh ukrepih. Torej govorimo o ukrepu za zmanjševanje poplavne ogroženosti. Iz tega naslova so bile, je bil znesek zmanjšan iz 310 milijonov evrov na 300 milijonov evrov ter na projektu oskrba s pitno vodo, kjer je znesek bil iz 53,7 milijona evrov bil zmanjšan za dodatnih 27 milijonov evrov na nepovratnem delu. Razlogi za zmanjšanje teh dveh ukrepov so pravzaprav enostavni. Torej, na protipoplavnih ukrepov je prišlo do znižanja števila projektov, ker so pravzaprav tri lokalne skupnosti odstopile od načrtovanih projektov. Razlogi za odstop so bili različni. Predvsem je šlo pa za ugotovitve občin o neizvedljivosti projektov oziroma tudi v bistvu nasprotovanju s strani različnih iniciativ. V drugem delu, ki je pa vezan na oskrbo s pitno vodo, torej govorimo o projektih v višini 53,7 milijonov evrov, lahko ugotovimo, da mejnik 25 odločb je bil dosežen in tudi v bistvu s tega naslova je še na poti še kar nekaj pozitivnih odločb. Vendar kar lahko zagotovimo, da na tem ukrepu kljub znižanju ostaja dovolj sredstev za sofinanciranje vseh prejetih pozitivnih vlog. Vendar na drugi strani zaznavamo dva trenda. Prvi je ta, da zanimanja za ta ukrep s strani dodatnih občin ni. Pa tudi zneski, ki so bili predvideni za ta ukrep, so nižji od pričakovanj. In tudi v primeru, da bi kakršnakoli sredstva v tem primeru ostala, bi tudi preverili možnosti za kakršnekoli spremembe pogojev, pa da bi na ta način tudi lokalne skupnosti omogočili sofinanciranje dodatnih projektov. Toliko z moje strani.