Govor

mag. Branko Grims

Hvala za besedo. Vsem prav lep pozdrav! Tisto, kar je podlaga za tole odločitev Evropske unije, o kateri malo kasneje, je tako imenovana zelena politika ali zeleni prehod, kot nekateri pravijo. Se pravi ekologija, tisto, kar naj bi bilo v korist matere Zemlje, ne. No, ampak kaj pa, če vam povem, da je ta evropska politika točno toliko zelena kot je zelena barva denarja in da to, kar se predlaga z dejanskim okoljem pa z zakonitostmi, pa z vsem, nima popolnoma nobene zveze. Gremo po vrsti, ne, kaj bi morala biti naloga vsake skupnosti, se pravi v prvi vrsti države, v tem primeru govorimo seveda o naši državi, o Sloveniji, pa tudi meddržavne skupnosti, če si njen član. Da ohranja svoje primerjalne prednosti, ko gre za podjetništvo na svetovnem trgu in da seveda posebej krepi … / nemir v dvorani/ Če boste gospe še dolgo klepetale … Se pravi, naloga države je, da krepi primerjalne prednosti in ohranja svoje prednosti za svoje podjetništvo na svetovnem trgu in seveda, da kot posebej dragoceno ohranja tisto znamko, ki je globalna, ki je svetovna. Slovenija ima eno samo tako znamko, upam, da vsi veste, kdo je to .Ena sama slovenska znamka, poslovna je ugledna od Kitajske, Japonske, ZDS, Kanade, Avstralije, povsod po svetu, to je Akrapovič, gospe in gospodje, Akrapovič, ki je svetoven pojem izpušnih sistemov in Akrapovič dela izpušne sisteme. Koliko izpušnih sistemov pa ima električni avto? Aja, nima jih. In Slovenija je v ospredju poganjanja za uvedbo električne avtomobile. To o tej politiki pove vse. Preprost primer, ki ga razume lahko tudi Evropejec. Ko naredimo primerjavo, tisti, ki je začel to manijo z električnimi avtomobili, je v resnici Nemčija v času Angele Merkel, tako kot so se večinoma vse neumnosti kulturnega marksizma začele v tistem času in po tem. Ker je seveda Nemčija motor Evrope, se je to vzpostavilo kot evropska politika. No, kam je v resnici pripeljala ta zadeva, ki je bila mišljena tako, da bi dal z električnimi avti nemški industriji nov zagon in dodatno uveljavil njeno prvenstvo v svetu, kam je pripeljal? Včasih so bili svetovni pojem v ZDA Audi, BMW, Porsche, Mercedes, danes je pa v Evropi pojem Tesla - ameriški avto, ne. To je pa realen učinek, če ne vemo, kaj počnemo. In zaradi tega se je dvignilo to ekologijo, kobajagi ekologijo, ki je v resnici vse prej kot ne ekološka in na to bom zdaj prešel, na raven religije. O tem se sploh ne sme govoriti, to je sveto, to rešujemo mati Zemljo, ne. Kaj je v resnici s tem reševanjem matere Zemlje? Če bi nekdo rekel, glejte, jaz vas hočem obdati do nezavesti, toliko, da ne boste imel niti več za avto, da boste peklensko drago plačevali energijo, da boste na koncu ostal še brez stanovanja, bi rekli »Kaj se vi greste?«, če pa nekdo reče »Ja, rešujemo svet, veste, globalno segrevanje je zgorelo, bomo, moramo vas obdavčiti, moramo vam naložiti nova bremena,« potem pa če strašiš 20 let ljudi vsak dan preko televizije in na vse druge načine, da rečejo »Ja, dragi socialist, potem pa vzemite ne samo vse, kar imam v denarnici, še moja denarnico vzemite«. Tako približno deluje v resnici današnji svet, ko straši ljudi, ne. Kajti vse to, kar ste govorili tudi tamle mimogrede, pa bom za hip preskočil, ker sem slučajno geolog, če kdo ne ve, na geologijo, poglejte, mi živimo v medledeni dobi. Gospe in gospodje, vse medledene dobe so imele višje temperature kot jih ima danes svet. In mi govorimo o tem, da je to povzročil človek, ne. Seveda se menja vreme, menja se vsak dan, menja se z leti, tudi v daljših ciklih, ampak to povzroča sonce ne pa človek, še najmanj pa ogljikov dioksid, ki je zdaj ko glavni krivec. Če hočete še en lepši primer, tole je / nerazumljivo/ zgodovina, podatki so pa z Vostoka, kar ste rusofili, toliko, da ne bi kdo rekel, da uporabljam ameriške podatke. Imeli smo 12 stopinj večje povprečje na svetu kot je danes, ne. Ali je bil kje človek, a je bil kje cel, dva, a je bilo kje ogljična družba, pa ne vem še kaj vse? S temi neumnostmi je v resnici vse za lase privlečeno, da bi se vsililo električne avtomobile oziroma elektrifikacijo, ki je, mimogrede, v zatonu, ne, če še niste tega opazili. Ne vem pa, zakaj Evropa zdaj kot slepi tank še naprej rine, ker je to slepa ulica. Ali bo druga rešitev morda vodik ali karkoli, ampak zanesljivo elektrika v taki obliki ne bo. Iz preprostega razloga ne. Saj tukaj je bilo rečeno, da ste nekateri profesorji tudi iz električnega področja in zelo dobro veste, kaj je problem. Če bi danes imeli v resnici vsi električne avtomobile in bi jih priklopili v Evropi na omrežje, bi celo omrežje dol padlo, ne samo slovensko ampak po celi Evropi, to je prvi problem. Drugo, ko je bilo rečeno, da je električen avto brez emisij, to večje oslarije, oprostite izrazu, pa ne zameriti, osebno še nisem v življenju slišal, ne. A vi veste, koliko je potrebno rudnin specialnih za izkop in izdelavo enega avtomobila električnega? A vi veste, da so večina teh rudnin v tako omejeni obliki, da je praktično nemogoče celo izdelati vse avtomobile in jih nadomestiti z električnimi? S sedanjo tehnologijo sploh ni možno, ker ni teh rudnin. Tretjič, kaj pravzaprav s tem delamo v globalnem svetu? Za izdelavo električnih motorjev recimo in sploh za pogon teh aparatov potrebujete recimo tako imenovane redke zemlje, med njimi niobij pa neodim za močne magnete in tako naprej, da jih ne naštevam. Večina teh se nahaja - ne boste verjeli na Kitajskem in še nekaj velikih nahajališč so odkrili v Afriki. In glej čudo, ravno Kitajska je tam pokupila dobesedno vsa zemljišča v širši in daljši okolici. To se pravi, z vsakim električnim avtom, ki se ga vsili, kajti to, če je bilo to prepuščeno trgu, je to nekaj drugega, če se pa to vsili z zakoni, pa porivaš Evropo v roke Kitajske in Kitajci lepo čakajo že to. Kar se dogaja v Ukrajini, prej je nekdo omenil vojno v Ukrajini. Sem ta prvi dan vojne v Ukrajini napisal, da ta bo imela ene same zmagovalce in to bodo Kitajci. In s tem, kar pa dela zdajle Evropa, upal sem, da ji bo vsaj ta vojna streznila, pa še dodatno strelja v lastno koleno in se poriva v roke Kitajske in se postavlja v tisto vlogo kot je na žalost, kot so, je tisti star indijski pregovor, ki pravi: če se sloni tepejo ali pa ljubijo, zmeraj trava nasanka. In Evropa je samo še trava zato, ker sama uničuje svoje primerjalne poslovne prednosti, tiste, na katerih je zgradila svoj ekonomski uspeh, tisti, ki so bili dejanska podlaga je pač vzpona njene civilizacije zlasti v 20. stoletju.

In en, z eno od teh kozlarij se ukvarjamo danes tukaj, to je kar prepoved avtomobilov na notranje izgorevanje do leta 2035. Prvič, je to popolnoma nerealno, to najbrž tudi tisti, ki so to sprejeli ali so neumni ali so pa podkupljeni, ampak lahko vsak izbere, kar hoče. Pač se zavedajo, upam, da je to čisto nerealno, ker je neizvedljivo. Nimaš surovin, nimaš elektrike. Govoriti pa, da je to pač, da je brez emisij električen avto, kot sem rekel, dajte si ogledati, kakšni so rudarski stroji za rudarjenje velikih količin rude, ki so potrebni za izdelavo električnega avta. De ne govorimo po tem, kje dobimo to elektriko, ne. Kako jo dobimo, ali dobimo vso od sončka pa tako? Ja, seveda. Kako lahko vso Slovenijo pokrijete? Pa kdaj pravzaprav rabimo največ energije? Takrat, ko je noč, ko je mraz, ko je megla in tako naprej in seveda takrat sončne celice ne delajo. Če je fajn leden val, še obstanejo vetrnice in na koncu se vrnemo k tistemu, kar je v resnici realno, to pa so velike hidrocentrale, termocentrale in seveda jedrske centrale. In vsako leto zamude pri izdelavi nove jedrske centrale bo Slovenijo naredila še manj pač konkurenčno, kot je že sicer. Govorim to zato, ker je bilo ravno zadnjič napovedano, da naj bi to kar odlagali, ne vem zakaj.