Govor

Najlepša hvala.

Še želi kdo pri tej točki se prijaviti k besedi? Jaz naj samo povem, da smo te probleme, problematiko kriptovalut spremljali v Slovenski demokratski skoraj od nastanka in zato smo tudi pripravili rešitve, zakonsko regulativo za kaj gre. Ne rabimo čakati do 2026, gre za to, da smo polovili, da tiste nomade, ki bi prišli morda v Slovenijo, tu ustvarjali in tu plačevali davke. Zato smo tudi videli da, tudi sam sem se sestal z ljudmi, ki se s tem ukvarjajo, lahko bi rekel večkrat, pripravljeni so plačati davek in vse ostalo, če država ima neko regulativo, neko osnovo, ker se mi zdi, ko je zadeva nekako v zraku, ko je tudi vprašljiva včasih legalnost na tem področju, ti navadno odhajajo ne samo iz Slovenije, odhaja tudi iz tal Evropske unije. Zato biti prvi tudi na tem področju, to kar smo storili mi ali pa med prvimi državami, je tisto ki daje neko zatočišče torej tudi tistim pionirjem na tem področju. Tako da, zadeva, veste, kolegi, je za razmisliti. Čakati, vedno v črednem nagonu delovati na tem področju, se mi zdi včasih tudi, morda res beseda Stojanoviča, da je sistematično, ja, biti pa med prvimi in biti prva država, ki kaže pot ostalim, je pa tudi potem, lahko bi rekel, velika, morda veliki dodatek slovenskemu proračunu, predvsem v tistem »inputu«, ki ga bomo v naslednjih mesecih torej potrebovali. Toliko moji pogledi.

Še želi kdo morda se oglasiti pri tej točki? (Ne.) Vidim, da ni prijavljenih.

Potem zaključujem razpravo. A ha, mogoče državna sekretarka, vidim, ker nisem opazil, da bi… Ja.

Torej na glasovanje dajem predlog stališča, ki se glasi:

»Republika Slovenija odločno podpira Predlog direktive Sveta o spremembi direktive 2011/16 o pravnem sodelovanju na področju obdavčevanja, katerega cilj je izboljšanje obstoječega okvira v zvezi z izmenjavo informacij in upravnim sodelovanjem. Republika Slovenija meni, da bodo vključitev pravil standardov za izmenjavo informacij za davčne namene v zvezi s kripto sredstvi in razširitev področja uporabe skupnega standarda, poročanja glede kripto sredstev ter davčnih stališč s čezmejnim učinkom na premožne posameznike in vključitev dohodka od neskrbniških dividend kot nove kategorije dohodka za izmenjavo informacij davčnim upravam v Evropski uniji pomagale bolje in učinkoviteje pobirati davke in slediti novemu razvoju, zlasti glede na razlike v sistemih, torej obdavčitve kripto sredstev med državami članicami. Republika Slovenija si bo prizadevala za oblikovanje rešitev, ki bodo enotne in se bodo lahko ustrezno prenesle v nacionalno pravo, ob tem pa si bo Republika Slovenija prizadevala za rešitev v smeri zagotavljanja dobrega ravnovesja med pozitivnimi učinki na javnofinančne prihodke in dodatnim, torej tudi bremenom.«

Tako. To je stališče. Sedaj bomo prešli na glasovanje.

Glasujemo. Za je glasovalo 10, proti nihče.

(Za je glasovalo 10.) (Proti nihče.)

Ugotavljam, da je to stališče sprejeto.

S tem končujem seveda 1. točko dnevnega reda.

Prehajam na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA - ZASEDANJE SVETA EVROPSKE UNIJE ZA EKONOMSKE IN FINANČNE ZADEVE, KI BO V BRUSLJU, 14. MARCA 2023.

Gradivo k 2., 3. in 4. točki dnevnega reda smo prejeli od Vlade, 9. in 10. marca 2023 na podlagi 8. člena Zakona o sodelovanju med Državnim zborom in Vlado v zadevah Evropske unije.

Ponovno bom sedaj naprosil mag. Sašo Jazbec, državno sekretarko Ministrstva za finance, da nam predstavi izhodišča za udeležbo slovenske delegacije na samem zasedanju sveta.

Gospa državna sekretarka, izvolite.