Hvala lepa še enkrat, gospod predsednik.
Torej, naša komisija je podprla predlog stališča Republike Slovenije do predloga omenjene direktive. Strinjali smo se, da morajo države članice zaradi vse večje mobilnosti davkoplačevalcev, večjega števila čezmejnih transakcij in novih finančnih instrumentov krepiti upravno sodelovanje, da zagotovijo izpolnjevanje davčnih obveznosti, zmanjšajo davčne utaje, izogibanje plačil davkov in davčne goljufije. Komisija je ugotovila, da so kripto sredstva izključena s področja uporabe avtomatične izmenjave informacij na podlagi veljavne direktive. Zaradi zakonske praznine lahko denar, ki se hrani v tovrstnih elektronskih instrumentih, ostaja neobdavčen. Da bi se zagotovila ustrezna obdavčitev tovrstnih kategorij prihodkov in odpravila trenutna zakonska praznina, je komisija pozdravila predloge, ki izhajajo iz obravnavanega zakonodajnega predloga, s katerim se bo področje uporabe obvezne izmenjave informacij razširilo še na kriptovalute, prihodke od neskrbniških dividend in vnaprejšnja davčna stališča s čezmejnim učinkom, izdana za fizične osebe. S tem je komisija podprla cilje predlaganih sprememb, ki so usmerjene v zagotovitev večje pravne varnosti in jasnosti ter razreševanju težav pri davčnih utajah.
Komisija je posebno pozornost namenila ocenam finančnih posledic, ki bodo izhajale iz obveznosti avtomatske izmenjave informacij o poročilih. Pojasnjeno je bilo, da finančne posledice za Slovenijo, ki bodo izhajale iz spremenjenih obstoječih določb in razširjenega področja uporabe, še niso znane. Obenem so pa tudi menili, da gre za zelo specifično zadevo in velik izziv, ki ga bo morala sprejeti recimo IT tehnologija EU-ja. Vemo, da so tudi tu možne davčne oaze, da se zadeva znotraj EU-27 še nekako lahko reši, problem pa bo seveda, ker je veliko teh strežnikov, aplikacij in ostalih instrumentov zunaj Evropske unije in to bo kar res en velik informacijski izziv.
Hvala lepa.