Govor

Robert Glavaš

Hvala lepa, predsedujoči. Vsem ostalim članom lep pozdrav tudi z moje strani.

Mislim, da je državni sekretar lepo omenil, kakšna je želja Slovenske vojske pri pridobivanju kadra. Skratka, 18 tisoč kandidatov oziroma prebivalcev, prebivalk Republike Slovenije, ki nimajo dokončane srednje šole, je ta bazen, ki smo se ga nekako tudi mi lotili analizirati in seveda to je potem podlaga, da smo predlagali tako taka sprememba zakona, da se, se pravi, zaposli v Slovenski vojski tudi tak kader. Skratka, mogoče se bi tukaj ustavil, predvsem pri tem, kaj je cilj. In seveda 18 tisoč, verjetno bomo nek izplen, bo prišel v Slovensko vojsko. Bistvo je, da pripadnik oziroma kandidati in kandidatke, ki se bi zaposlile v Slovenski vojski, jih čaka še dodatno usposabljanje skozi različne vojaške programe in usposabljanja tako po individualnih veščinah kot drugih tečajih. Tako da splošna izobrazba temu, ki bi prišel noter z nedokončano srednjo šolo, še ne pomeni, da on ne more opravljati vojaške službe, kajti skozi karierni proces, ki ga izvajamo mi kot interno usposabljanje, skozi tečaje in ostale programe, pomeni to, da bo on skozi leto, dve, tri pridobil določene specialnosti. Tu govorimo o vozniku, govorimo o ostrostrelcu, govorimo o človeku, ki upravlja z različnimi sistemi, ki prihajajo v Slovensko vojsko in tukaj, se pravi, mi predlagamo, da se ta izobrazba do te mere spusti in pomagamo človeku, da doseže to srednjo izobrazbo oziroma srednjo poklicno izobrazbo kot je ta minimalni vstop v Slovensko vojsko, pa vendar skozi interna usposabljanja mu damo tisto specialno, za katero ga bomo pač predvideli v neki organizacijski enoti. To je ena zgodba.

Druga zgodba je, so ukrepi, mi smo že v predlogu resolucije, katero smo včeraj obravnavali, jasno tudi povedali določene ukrepe. Tam v posebnem poglavju 6.1 - Kadrovski viri smo na široko opisali, kakšni bi bili ti ukrepi, pa jih naj samo nekaj naštejem. Prvi ukrepi definitivno so to, da gremo v aktivno oglaševanje in promocijo Slovenske vojske. To počnemo že vrsto časa. Povečanje števila udeležencev na različnih vojaških taborih, spremenili smo pogoje za delovno prakso v enotah in zavodih Slovenske vojske, kar pomeni, da bodo tisti, ki končajo srednje šole ali ali pa poklicne ali pa višje visoke šole, lahko opravljajo prakso v enotah Slovenske vojske oziroma v zavodih. Štipendije, povečali število štipendij. V resoluciji smo celo zapisali okrog stanovanjske politike, da bi lahko skozi določeno stanovanjsko politiko mladi prišli lažje do stanovanja, ki ga omogočamo v Slovenski vojski. Pereč problem, ki smo ga videli v zadnjem nekaj letih pri vstopu kandidatov in kandidatk v Slovensko vojsko, so bili zdravniški pregledi, skratka, mi smo pred kratkim podpisali pogodbo, če imam pravo informacijo, s trinajstimi medicini dela, dela po Sloveniji, kar pomeni, da bomo lahko te zdravniške preglede, ki so trajali tudi do 3 mesece, pripeljali najmanj v 10, 14 dni, kar pomeni, da bomo lahko hitreje posameznike tudi zaposlili v samem sistemu. Seveda druga - in bomo rekli nič manj pomembna - je tudi zaposlovanje posameznika ali posameznice v lokalnem območju. Pogovarjamo se veliko s kandidati, ki bi prišli v Slovensko vojsko, skratka, želijo si zaposlovanja v lokalnem okolju, kar pomeni, da bomo skušali takim posameznikom, verjetno ne vsem pa vendar večinoma njih, iti nasproti in seveda jih zaposlovati v določenem okolju, kjer živijo. In seveda v resoluciji smo tudi zapisali, da je potrebno urediti ta ekonomsko-statusni problem posameznika. In tukaj mi vidimo seveda Zakon o obrambi, ki ga bo treba odpreti in se o njem se pogovoriti. In seveda, naslednja zgodba je pa novi plačni sistem Tukaj se bomo verjetno pa morali pogovarjati, kakšen je pa ta ekonomski status posameznika oziroma vojaka in vseh pripadnikov Slovenske vojske.

Hvala lepa.