Najlepša hvala. Spoštovana predsedujoča seji matičnega odbora, spoštovana ministrica in poslanci in ostali prisotni!
Predsedujoča nas je zaprosila, če smo lahko zelo kratki v 6 minutah. Glede na to, da sva dva, si bova razdelila teh 6 minut na vsak po 4 minutke, tako da se opravičujem, če bova majčkeno daljša.
Midva prihajava iz Mreže nevladnih organizacij za vključujočo informacijsko družbo. Zaprosili smo za besedo na današnji seji zaradi tega, ker je vprašanje digitalne vključenosti eno izmed temeljnih področij, ki jih nagovarja naša vsebinska mreža. Mreža združuje 26 društev, zvez, društev, zasebnih zavodov, fundacij in socialnih podjetij, od katerih ima 6 status nevladnih organizacij v javnem interesu na področju razvoja informacijske družbe. Vprašanje digitalne vključenosti pa nagovarjamo iz treh različnih zornih kotov. Eno je dostop, omogočanje dostopa do računalniške opreme za ranljive ciljne skupine; to so različne donacijske sheme, ki jih izvajajo nevladne organizacije, izvajanje izobraževanj, se pravi, dvig digitalnih kompetenc in pa digitalnih veščin za boljšo vključenost v digitalno družbo in pa predvsem ozaveščanje. Ozaveščanje je zelo pomemben vidik digitalne pismenosti, o kateri bo potem tudi več povedala moja kolegica Katja.
Ker moramo biti zelo kratki, mi načeloma podpiramo novelo zakona. O tisti prvi razpravi, ko se je prvič sprejemal Zakon o digitalni vključenosti, smo kot mreža podali odklonilno mnenje predvsem iz treh razlogov, zaradi tega, ker smo ocenili takrat, da niso pravilno definirane ciljne skupine. Novela zdaj to postavlja drugačen pristop, kar podpiramo. Vzpostavlja tudi mehanizem računalniškega sklada, kar tudi podpiramo. Se pa strinjamo s tem, da moramo mi kot družba sistemsko nasloviti ta zakon in je treba narediti nov zakon, zato pozdravljamo zavezo ministrice, da bomo trenutno slab zakon naredili manj slabši in na koncu pa upamo, da bomo skupaj kot družba prišli do tistega dobrega zakona, ki ga vsi skupaj pričakujemo.
Če gremo čisto konkretno s Katjo na te zadeve, ki so konkretni naši predlogi, bi samo še izpostavil eno stvar. Mi smo dali tukaj konkreten predlog. 6. člen novele oziroma 14. člen, ki se tiče subvencij za dvig digitalnih kompetenc, se strinjamo s predhodnimi razpravljavci, da je kar veliko različnih organizacij notri vključenih, bi si pa želeli, da je v naslednjem zakonu, ki bo ta dober zakon, da se tudi vključuje noter nevladne organizacije s statusom v javnem interesu v smislu, da so upravičene do subvencij za dvig digitalnih kompetenc. Argumentacija je pa ta, da nevladne organizacije s statusom delovanja v javnem interesu presegajo interese njenih ustanoviteljev in delujejo v splošno korist in seveda s pomočjo teh subvencij za nakup računalniške opreme bodo lahko tudi te nevladne organizacije, ki delujejo v javnem interesu, lažje izvajale svoje poslanstvo. S tem pa tudi na nek način krepimo tudi interes nevladnih organizacij, da dvignejo svoj nivo delovanja na višji nivo transparentnosti in si tudi pri pristojnih ministrstvih potem prizadevajo za pridobitev tega statusa, ki ga mora pa seveda potem na vsaki 2 leti potrjevati in pa poročati z delovanjem v javnem interesu, pa tudi porabo potem finančnih sredstev.
Zdaj pa dam, hvala za pozornost, dam pa besedo kolegici Katji.
Katja, izvoli.