Govor

Boris Černilec

Delo. Evo, dela.

Švedsko predsedstvo v tem polletnem predsedovanju na agendo uvršča dve točki. Prva je sprejetje dokumenta sveta o spretnostih in kompetencah za zeleni prehod. Ter 2. točka, politična razprava o učiteljih, učiteljskem poklicu in položaju šolstva.

Minister se bo zasedanja v Bruslju udeležil. Glede na 1. točko lahko rečemo, da gre za tako imenovani zeleni prehod in naslavljanje podnebnih sprememb, zato mi menimo, da je potrebno izboljšati sistem načrtovanja prihodnjih potreb po spretnostih na trgu dela. Potem menimo, da je smiselno, in to smo že začeli, v okviru tega spremljati zaposljivost študentov in zdaj na tej ravni tudi dijakov, ko se odločijo za študij in potem gredo na prehod trga na delo in pogledamo kakšna je pravzaprav zaposljivost na posamezne poklice je. Pa seveda oblikovati inovativne in prožne načine zagotavljanja učnih priložnosti.

Kar se pa 2. točke tiče, je pa zagotovo naše stališče, da je treba nek celostni pristop imeti na vpogled vloge učitelja v družbi. To pomeni tako, da na poudarek vloge za izobraževanje kot prispevek na razvoj posameznika k razvoju družbe iz zornega kota poučevanja in razvoja otrok in celega šolskega sistema. Znotraj tega obiska minister predvideva še tri neformalna srečanja.