Govor

Zdaj, če začnem od zadaj, glede komentiranja brez prijavljene razprave.

Pravite da, ko pride do besed, ki nekako mejijo na sovražni govor ali na grožnje, jaz moram reči, da grožnje se pač prijavijo nekje določenim pristojnim institucijam. Jaz nisem še v Državnem zboru doživela grožnje z nasiljem ali s smrtjo, tudi drugih groženj nisem slišala. In moram reči, da v tem primeru seveda je primerno odreagiranje, ampak gre za v bistvu komentiranje, češ, v smislu, tudi tako kot je bilo zadnjič, kajne, ne bom dovolila razprave o tem, da je predsednik manjkal oziroma da ga ni bilo. Tako bi prosila, no, da se komentira čim manj in da se k razpravi prijavi oziroma saj poznamo vsi postopke.

Kar se tiče poslanskih vprašanj. Poslanska vprašanja se nanašajo na delo ministrstev, na delo Vlade, torej jih postavljajo poslanci. Tudi, bom rekla, če je poslansko vprašanje glede ravnanja ministra izven okvirjev ministrstva, lahko vplivajo na delo ministra oziroma na delo ministrstva, njegovo mnenje, njegovi pogledi lahko vplivajo na delo samega ministrstva. In poslanska vprašanja, ki so bila dana, niso bila dana v smislu, bom rekla, osebnih vprašanj oziroma vprašanja so bila dana na to, kakšni so pogledi določenih ministrov na zadeve, ker vendarle s tem, ko dobimo odgovor, kako minister gleda na določeno problematiko, lahko dobimo tudi odgovor na to, kako bodo ministrstva oziroma Vlada reagirala v določeni situaciji.

Zdaj, kar se pa tiče, pravim, zadnje seje, jaz moram reči še enkrat, no, odločitev predsednice, samovoljna odločitev predsednice oziroma da reče, »jaz sem se tako odločila,« ni pravilno, zato se vpraša Državni zbor, predsednica, tudi če bi bilo to ob deveti uri, ne glede na to, ali smo bili ali ne, jaz lahko povem, da sem zamujala točno dve minuti in sem srečala na hodniku in so mi povedali, da pač seje ni, bi se takrat lahko odločitev sprejela drugače oziroma bi se povprašalo poslance. Konec koncev ne bi bilo treba postopkovnega predloga, lahko bi sama vprašala, ali se strinjate s tem, da počakamo predsednika Vlade. Ne vem, zdaj ste rekli, da ima najvišja pooblastila oziroma ne, predsednik Vlade nima najvišjih, moramo ločiti zakonodajno in izvršilno vejo oblasti in zakonodajna veja oblasti je tista, ki nadzira konec koncev delo Vlade in predsednika Vlade in ministri so bili izvoljeni v Državnem zboru in ne na volitvah. Tako je to treba vzeti v obzir tudi v smislu, če želite, no, pa ne v tem primeru, ampak če želite, tudi zaščite poslancev, ne do izvršilne veje oblasti oziroma dela. Tako je treba tukaj te razmejitve poznati. Jaz verjamem, da koalicija želi zaščititi Vlado in pa predsednika Vlade in iti na roko, to vse razumem, vendar pa nas je tu devetdeset poslancev, ki odločamo o tem, kako bomo mi sprejemali zakone, procedure in tako naprej. Zato je bilo tudi potem moje vprašanje - in bo tudi zdaj ponovno -, ali bomo ob že napovedani seji Vlade, pardon, Državnega zbora, ob začetku, če bomo ugotovili, da poslanca, ki je nosilec določenega zakona ali pa mora imeti stališče, ali ga bomo počakali ali bomo tudi takrat, še enkrat govorim o napovedani seji Vlade, no, seji Državnega zbora, to naredili. Ker konec koncev je bilo to potem vprašanje, ali se bo nas tudi čakalo, kajne, ko že seja teče. Ali pa, recimo, da se vmes ugotovi, ura je enajst, poslanec ob enajstih in petnajst mora imeti stališče oziroma je predlagatelj, ali bomo prekinili sejo. Ta možnost, to se je zdaj odprlo, kajne, ta zadeva se je zdaj odprla. In takoj, ko bo do tega prišlo, pa ne zato, da bi prišlo iz izkoriščanja, ampak da pride do te situacije, torej, kakšna bo reakcija. Torej, še enkrat, seveda lahko Poslovnik bere vsak kakor želi, pa vendar, v 66. členu piše, da predlagatelj lahko poda, ni potrebno, torej, če predlagatelj manjka, naj še enkrat opozorim, ministrica za pravosodje je zamujala pri enem predlogu takrat za predsednika Vrhovnega sodišča in ko je zamudila, je bilo jasno pokazano, da pač je zamudila tisti trenutek in beseda ji ni bila potem več dana. Tako da ne vzpostavljati dvojnih meril in s tem, bom rekla, s to zadevo se je zadeva odprla, no, in bodo vedno ta vprašanja obstajala. Še enkrat pa opozarjam na to, da smo zakonodajna veja oblasti, da izvršilna ima drugačno in da smo mi izvolili predsednika oziroma vi v Državnem zboru, ampak Državni zbor je izvolil predsednika Vlade in ministre. In oni se morajo tudi po Poslovniku v bistvu opravičiti, kajne, če manjkajo, in opravičljivi razlogi za ministre so točno navedeni, kateri so. Še enkrat pa, da ne bo to zvenelo kot, ne vem, zdaj nekaj hudega, ampak razumemo tudi osebne zadržke, to sploh ni debata, pa vendar jaz mislim, da bi se stvari morale drugače odpeljati, predvsem pa ne s samovoljnim odločanjem.