Govor

Hvala lepa, predsedujoča za besedo. No, predstavitev ministrice je bila zelo kratka, nekdo bi lahko rekel eksaktna, lahko bi pa tudi povedali, da so s predlaganim kandidatom povezane tudi nekatere druge zadeve, ki po mnenju Slovenske demokratske stranke predstavljajo tako pomembno dejstvo, da menimo, da Miodrag Đorđević ni primeren za predsednika Vrhovnega sodišča. Ampak morda nekoliko, da grem od začetka, kar se mi zdi temeljno pri vsem skupaj, ta kandidatura, nekako spoštovanje, tudi odraz hude negativne selekcije v sodstvu in nad tem bi se mogel zamisliti tudi sam Sodni svet. Nenazadnje, spoštovani, glejte, gre za najvišjo funkcijo najvišjega sodišča v državi, Vrhovnega sodišča. Dva razpisa sta bila pred tem in na nobenega od teh razpisov se ni prijavil nihče, potem je bila ponovitev, pravijo, v tretje gre rado, se je prijavil en sam kandidat Miodrag Đorđević. Zdaj, jaz mislim, da to tudi nekaj sporoča, sporoča to, da interesa pravzaprav sploh ni. Zakaj ga pa ni? Zato, ker je pomembno pred kvalitetami, kakovostmi in dosedanjim delom to, da je naš in zato ljudje, tudi res strokovnjaki s področja sodstva ne želijo več kandidirati na posamezne sodniške funkcije v državi. Poglejte, res je nenavadno, en sam kandidat, po drugi strani imamo v Sloveniji še vedno v povprečju za Evropsko unijo, najvišje, smo med državami z največ sodnikov na število prebivalcev, prav tako dajemo tudi kar nadpovprečen proračun v primerjavi z evropskimi državami, kar se tiče pravosodja, kaže pa to nenazadnje govori tudi imenovanja ostalih funkcij na sodniška mesta, ki smo jih obravnavali na Mandatno-volilni komisiji, če boste malo pogledali nazaj, velikokrat je Sodni svet ob svoji predstavitvi poudaril, da se pač niso, ni bilo predlogov za določene funkcije in da so pač iskali nove oziroma so nekateri v času kandidiranja tudi odstopali in to je. problem. Zakaj pa menimo, da seveda kandidatura Miodraga Đorđevića jo pač v Slovenski demokratski stranki ne podpiramo. Poglejte, gre za gospoda, ki je očitno nekako tudi željan res teh funkcij. 2009 ko je bila na oblasti leva politična opcija SD je takrat prav Miodrag Đorđević že kandidiral na mesto predsednika Vrhovnega sodišča. Takrat so mu odrekli podporo v Sodnem svetu, odrekli so mu podporo vrhovni sodniki. Ministrstvo za pravosodje, se pravi iz leve politične opcije, spoštovani, pa je takrat zapisalo, da pač v javnem interesu je, da Vrhovnemu sodišču predseduje ugleden in radikalno neodvisen vrhovni sodnik z najvišjimi moralnimi kakovostmi in sposobnostmi, opravljena naloga vodstvenega mesta. In zato ga ne podpirajo. Sprašujem se, kaj je danes drugače? Nekdo, ki teh kvalitet ni imel že takrat, jih danes kar naenkrat očitno ima. Miodrag Đorđević je tudi želel postati sodnik Evropskega sodišča leta 2015, vendar je takrat Borut Pahor njegovo kandidaturo ni predlagal Državnemu zboru, tako da je tudi tam nekako izpadel. 2019 je kandidiral za podpredsednika Vrhovnega sodišča. Takrat mu je uspelo, vendar tudi ne z vsemi glasovi takratne koalicije levega političnega pola. Se pravi, ni imel podporo tudi ne leve politične opcije v popolnosti, opozicija pa je tudi takrat temu nasprotovala.

Zdaj, zakaj, marsikaj se lahko je in se prebere o gospodu Miodragu Đorđeviću. Zame je zelo pomembno naslednje, da se upošteva pri takšnih imenovanjih res Zakon o sodniški službi zelo striktno. In 2. člen govori o tem, da sodnik mora pri uresničevanju svojih pravic vselej ravnati tako, da varuje nepristranskost in neodvisnost sojenja ter ugled sodniške službe. Sodnik se mora posvečati svoji službi s polno predanostjo in izpolnjevati svoje obveznosti po svojih najboljših močeh. In zanimivo, sodnik Đorđević je eden od tistih, ki je dosegel, pazite, to je dosegel, mirovanje svoje sodniške funkcije v času, ko se je Slovenija soočala z najvišjimi, z največjimi sodnimi zaostanki in je šel opravljati službo v Makedonijo. Ampak pozor, vse lepo in prav, čeprav se mi zdi, da bi bilo takrat bolj primerno, da bi pomagal doma, ampak pozor, Zakon o sodniški službi pa jasno določa, da sodniška funkcija miruje le, če je sodnik napoten na mednarodno civilno misijo. In on ni bil napoten na mednarodno civilno misijo. Takrat so ga sicer pokrili, ampak dejstvo je, dejstvo je, da je pač takrat izrabil sistem in v težkem obdobju, bom rekla, sistema, ko smo se res soočali s hudimi zaostanki, ni deloval v Sloveniji, ampak se je raje odločil za misijo.

Zdaj, znane so tudi njegove, nekako njegova povezanost z afero Pro Plus, sicer se je od tega nekako poskušal distancirati, ampak vendar vsi veste, da je šlo pač za odločitev, ki je imela posledice potem na Evropskem sodišču za človekove pravice in nenazadnje je bilo to zelo zanimivo, ker je pač in nenazadnje je bilo to zelo zanimivo, ker je pač seveda Slovenija izgubila, da se je, potem v zvezi s tem zgodilo to, da je v bistvu prišlo do res čudnega zapisa na spletnih straneh Vrhovnega sodišča v smislu, da Slovenija pač upošteva tiste odločbe Ustavnega sodišča, ki se ji zdijo smiselne. V tem smislu je bil takrat zapisan, da je bila to huda afera, bila je, nenazadnje so, potem ta zapis takoj odmaknili. Nihče, tudi s predsednikom Vrhovnega sodišča pa ni nikoli pojasnil kdo je odgovoren za ta zapis, kdo stoji za tem in seveda verjetno bi zadeva obstala, če ne bi pravna stroka se na to odzvala in takrat javno pozvala, da je pa to povsem neprimerno, kar se pač gre Slovenija. Tako da nenazadnje nas čudi, vsaj mene osebno, da je ministrica za pravosodje to svojo odločitev tako hitro spremenila. Še pred kratkim je bilo v javnosti znano, da ste napovedali, da v koaliciji ne podpirate njegove kandidature, potem pa ste se vendarle odločili in ga danes predlagate za predsednika Vrhovnega sodišča, podporo pa so mu namenile tudi koalicijske stranke. To ste bojda izjavili. Zdaj, špekuliralo se je, da ne bi bilo to povezano s starostjo, pa seveda ne smemo dovoliti diskriminacije, da nekdo ne more kandidirati na funkciji, zaradi svoje starosti, to se absolutno strinjam, je pa pomenljivo to, da je pač to edini kandidat, ki se je prijavil na to funkcijo, spoštovani, ima starostno omejitev sedaj zato, ker pač ne bo mogel dokončati funkcije, čeprav lahko kandidira zaradi, to ni nobenega problema, ampak glejte, ne bo mogel dokončati mandata in njegova pretekla dejanja, veste tudi nekatere osebnostne lastnosti. Namreč dejstvo je, da pri sodnikih jasno piše, da mora skrbeti za ugled sodstva. Nekatere njegove osebne, osebna dejanja, ki so tudi javnosti znana in jih ne želim izpostavljati, ker so vezane tudi na družino in ni prav, vendar se je pač izkazale so se pač nekatere res negativne osebnostne lastnosti kandidata, res ni primeren za tako pomembno funkcijo v državi. Žalostno je in zamisliti se moramo resno zamisliti, zakaj je tako huda negativna selekcija v pravosodstvu, kdo stoji za tem, kajti kmalu bo tako, da se na neke sodniške funkcije, posebej ko gre za višja mesta, se pravi, predsedniške, podpredsedniške ali pa potem vrhovne sodnike ne bodo več želeli kandidirati ljudje, ki imajo integriteto, ki imajo sposobnosti, ki so učinkoviti, ampak pač svojega imena ne bodo izpostavljali, zato ker pač očitno je tisti političen ključ, da je naš pomembnejši od strokovnosti.

Hvala lepa.