Govor

Nikolina Prah

Hvala lepa.

Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci!

S Predlogom zakona o izvajanju uredbe o vseevropskem pokojninskem produktu se podrobneje ureja izvajanje te evropske uredbe, ki uvaja nov vseevropski osebni pokojninski produkt, tako imenovan PEKP. Uredba PEP določa enotna pravila na ravni EU glede registracije, distribucije in nadzora osebnih pokojninskih produktov, ki se distribuirajo v EU pod to oznako. Uvaja nove možnosti, s katerimi se omogoča samostojno oziroma individualno prostovoljno pokojninsko varčevanje za fizične osebe znotraj Evropske unije. Njegov cilj je dopolniti javne pokojninske sisteme, pokojninske sisteme poklicnega zavarovanja ter nacionalne zasebne načrte. Namen uredbe PEP je varčevalcem zagotoviti večjo izbiro in jim pri varčevanju za upokojitev dati na voljo nove produkte in s tem zagotoviti tudi ustrezno raven varstva potrošnikov. Produkt PEP bodo lahko ponujale različne finančne institucije, kot so pokojninski skladi, banke, upravljavci alternativnih skladov, družbe za upravljanje; gre torej za subjekte, ki imajo za opravljanje dejavnosti dovoljenje nadzornega organa in so torej reguliran subjekt. S tem se tudi zagotavlja večja varnost pri varčevalnih sredstev v tem produktu. Ponudniki, ki želijo ponuditi PEP, bodo morali upoštevati tudi poseben postopek registracije pri evropskem organu za zavarovanje in poklicne pokojnine, torej tako imenovana EOPA, nove PEP registrira v centralnem registru na podlagi odločitve nacionalnega pristojnega organa, po registraciji se pa lahko distribuira in ponuja po celi Evropski uniji. Ponudnik ali distributer PEP mora prihodnjim varčevalcem zagotoviti izčrpno svetovanje o produktu, vključno z informacijo o storitvi prenosljivosti. Če torej varčevalec v PEP spremeni prebivališče zaradi selitve v drugo državo članico Evropske unije, ima lahko možnost še naprej vplačevati sredstva v isti PEP, saj ima pravico brezplačno zamenjati ponudnika. Torej, primarni cilj predloga zakona, ki se danes obravnava, pa je podrobneje urediti izvajanje te evropske uredbe, in sicer, določiti nadzorni organ, kot nadzorni organ je določena Agencija za zavarovalni nadzor, torej gre za regulatorno in nadzorno institucijo, njene pristojnosti in naloge, določa tudi pogoje varčevanja in pogoje izplačevanja v PEP, določa merila za ocenjevanje znanja in sposobnosti oseb, ki distribuirajo PEP, določa način razkrivanja informacij o izrečenih ukrepih ter prekrške zaradi kršitev uredbe PEP oziroma samih določb predloga zakona.

Vlada se je v postopku obravnave predloga zakona seznanila tudi z mnenjem Zakonodajno-pravne službe, na podlagi katerega so bili potem za vse člene zakona pravzaprav predlagani amandmaji s strani koalicije. Vlada s temi predlogi amandmajev seveda soglaša, so bili tudi usklajevani, predvsem se pa s temi amandmaji in popravki sledi razumljivosti in doslednosti pri navajanju oziroma citiranju določb zakona. Jaz se tu kot predstavnica Vlade oziroma Ministrstva za finance opravičim in si želim, da v prihodnje do tega ne bi prihajalo, ampak ko mi usklajujemo zakon, si želimo čim širše dobiti soglasje, predvsem tudi potem v končni fazi Službe Vlade za zakonodajo. Včasih je potem njihovo mnenje drugačno kot Zakonodajno-pravne službe in ko dobimo mnenje Zakonodajno-pravne službe, želimo tudi z njihovimi smernicami delovati in zato tukaj tudi z njihovimi smernicami delovati in zato tukaj tudi soglašamo s predlaganimi amandmaji.

Hvala za vašo pozornost.