Govor

Janez Pirc

Spoštovana predsednica, spoštovani članice in člani odbora, gospe poslanke in poslanci.

Spoštovana ministrica s sodelavci in ostali stanovski kolegi, predsednik Komisije Državnega sveta.

V okviru Kmetijsko gozdarske zbornice smo predlog zakona preučili, ga tudi obravnavali na svetu zbornice, najvišjem organu in ga tam tudi usklajevali z ministrico, ki je prišla s sodelavci. Verjamem, da je bil to edino pravi pristop, ker smo tam kar nekaj stvari, ki so nas kot stanovske organizacije in pa kmetje, najbolj skrbele. Imeli smo tri glavne pripombe oziroma tri glavne stvari, kjer smo imeli drugačen pogled, se pravi, izvajanje analize krme in evidence analize krme, ki so se nam zdele, da je stvar treba narediti učinkovito, se pravi, kmetje delajo analizo za to, da izboljšajo krmni obrok in te analize izvajajo tudi v tujini in drugje po svetu, laboratorijih, kjer imajo večji spekter elementov analiz in so tudi ugodne cenovno. Tako, da smo, naš skupni jezik in trenutno ta določba je usklajena. Upamo, da tudi podzakonski akt bo sledil tem, da bodo te analize učinkovite, da kmetom ne bo potrebno delati eno analizo za ukrepe, eno pa za sebe, zaradi kvalitete krvnega obroka.

Naprej smo imeli pri evidencah delovnih opravil, smo se tudi, se pravi, uskladili nekako in menimo, da je tisti, ki so, kateri ukrepi to določajo, bodo kmetje opravljali oziroma vodili te evidence. Želimo si pa predvsem to, da bodo te evidence praktične, enostavne. Je pa seveda na mestu pomislek, da vsi kmetje niso vešči, glede na starostno strukturo elektronskih evidenc in pa tudi nekje imamo še manko v Sloveniji glede dostopa do interneta oziroma do vseh teh tehnologij, tako da to bo še nek izziv v praksi pri izvedbi tega ukrepa ali kakorkoli.

Še ena zadeva je bila glavna evidenca tržne usmerjenosti. Tukaj smo, zbornica je nasprotovala tej uvedbi, tako da to smo bili proti zaradi tega, ker to poročanje in evidentiranje prodaje ni na drugih sektorjih, pa tudi v kmetijstvu menimo, da temu ni primerno. Predvsem pa, tudi ta anketa, sicer je zdaj še noter ostale, svet je bil proti uvedbi anket, sicer z razlogom, da anketiranje ne bo rešilo kmetijske politike kot take, še posebej pa z anketnim načinom dela težko načrtuješ nek strateški pristop ali pa razvoj. Ankete so element, če pospešuješ, iščeš neko rešitev za trg, neko usmeritev, ne pa za neko resno načrtovanje ali pa izvajanje ukrepov. Sprašujemo se, naše mnenje je to, da z anketo ne bomo dobili tistih podatkov, ki bi jih sicer želeli ali pa točnost teh podatkov bo zelo zelo vprašljiva in menimo, da bo to vprašanje teh zbirk, teh podatkov in pa uporabnost teh samih podatkov.

Naprej bi še izpostavil to. Amandmaji, ki so vloženi, smo jih proučili. Večina teh amandmajev sledi tistim, kar nekaj stvari smo imeli še mi kot zbornica zahteve oziroma razmišljanja oziroma predloge za izboljšanje posameznih členov. Vidimo, da so zdaj v teh amandmajih tudi te nekatere rešitve vključene, kar pozdravljamo. Nas pa seveda najbolj skrbi to, kar je bilo s strani Zakonodajno-pravne službe povedano zdaj, se pravi, to sankcioniranje, če je to res v neskladju oziroma poseganje en zakon v drug zakon, upam da imamo rešitev tudi za to oziroma predvsem verjamem, da sankcije morajo biti, nekatere so seveda neposredno prenesene z evropskega pravnega reda. Teh sankcij verjetno in pa načinom pristopa se ne moremo izogniti, pa tudi se ga ne želimo, ker želimo, da so pošteno tudi s strani kmetov opravljene stvari za tiste, ki so v ukrepih določene, ampak to pravno urejanje in pa da se ne bi to podvajalo oziroma presegalo je pa vsekakor na mestu vprašanje in upam, da ga bomo znali in zmogli rešiti ali zdaj ali pa kako drugače s poseganjem. To se pravi, to je nova informacije in nimamo druge rešitve. Verjetno bo to moglo pravno. Hvala predsednica.