Govor

Spoštovana podpredsednica, kolegice in kolegi!

Predlog novele Zakona o državni upravi je Vlada predlagala po nujnem postopku, čeprav predlagani zakon ne izpolnjuje nobene od treh poslovniških razlogov za tak postopek. 143. člen Poslovnika je jasen, nujni postopek je upravičen, kadar gre za interese varnosti ali obrambe države ali zaradi odprave posledic naravnih nesreč ali pa za to, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države. V tem primeru tega ni bilo oziroma Vlada ni z ničemer prepričala, da je nujni postopek upravičen in da se bodo posledično z njim preprečile težko popravljive posledice. Če bi slednje res držalo, bi od Vlade pričakovali, da se obnaša kot resen in odgovoren gospodar upravljanja z državo in bi novelo Zakona o državni upravi vložila skupaj z novelo Zakona o Vladi. Tako pa je Vlada zgolj sprejela Zakon o Vadi, ki pa je sedaj neizvedljiv, ker za to nima ustrezne zakonske podlage. Svojo zadrego želi sedaj reševati na povsem nesprejemljiv način, z neustreznim postopkom sprejemanja zakona. Ob tem pa se dogaja še nekaj drugega, kar je bistveno bolj zaskrbljujoče. Sklicevanje sej delovnih teles iz danes na jutri brez utemeljenega razloga, zgolj na podlagi izsiljenega postopka, na podlagi argumenta moči onemogoča kakovostno delo poslank in poslancev, predvsem iz opozicijskih vrst.

V Slovenski demokratski stranki kot največji opozicijski stranki želimo s svojim delom prispevati k sprejemanju dobrih rešitev za državljane, zato smo še toliko bolj zaskrbljeni nad početjem Vlade in koalicije. Nenazadnje ima opozicija tudi nadzorstveno funkcijo, ki jo zaradi omenjenih dejanj Vlade oziroma koalicije ne moremo uresničevati. Očitki, da opozicija vlaga predloge zakona s strani Svobode, pa so neresni in kažejo na nepoznavanje zakonodajne veje oblasti, verjamemo pa, da si Svoboda ne želi delujoče in aktivne opozicije. Opozicija je namreč pomemben del zakonodajne veje oblasti, zato je omejevanje njenega delovanja s strani koalicije nevaren preseden in kaže na zaskrbljujoče zniževanje demokratičnih standardov ter izraža ponižujoč odnos do volivk in volivcev, ki so strankam opozicije na volitvah namenili svojo podporo.

Zaradi vsega navedenega smo bili na seji matičnega odbora primorane poslužiti skrajnega ukrepa, ki je na voljo opoziciji, to je obstrukcija seje, s katero smo izrazili naše nestrinjanje s tovrstno prakso. Sprašujemo se, ali so tovrstna ravnanja Vlade in koalicije tista, ki predstavljajo spremembo družbenega ozračja, s katerim se hvali predsednik vlade.

Sicer pa je sama zakonska materija, s katero se posega v 37 zakonov, konfuzna gmota, pripravljena površno in nepopolno. Čeprav gre za spremembe, ki bodo vplivale na delovanje države, iz teh sprememb zagotovo niti ministri ne vedo, kaj je v njihovi pristojnosti in kaj ni oziroma kaj bo zanje veljalo še naslednje tri mesece ali pa kar celo leto.

O sami problematičnosti zakona, ki smo ga obravnavali z danes na jutri, govori tudi mnenje oziroma opozorila Zakonodajno-pravne službe. Mimogrede, mnenje so bile primorane pripraviti kar tri sodelavke Zakonodajno-pravne službe. Med drugim je ZPS izpostavila ustavno spornost zakona. V zakonu so tudi predlagane rešitve, ki nikakor ne sodijo v predlog zakona o državni upravi, zato bi bilo zelo pomenljivo vedeti kdo in zakaj je v predlog zakona vtaknil okoljevarstvena dovoljenja za obratovanje odlagališč odpadkov, ob dejstvu, da vsi dobro vemo, kdo je prvi smetar v državi.

Zakon predvideva tudi prenose krajevnih pristojnosti v upravnem postopku, pri tem pa bolj kot rešitve izstopajo pomanjkljivosti predlaganega ukrepa.

Prav tako so v zakonu navedene spremembe, ki predstavljajo poseg v nekatere druge zakone, česar očitno Vlada kot predlagateljica zakona tega sploh ne ve.

Skratka, kolegice in kolegi, če ta Vlada misli resno in želi iskreno preprečiti težko popravljive posledice za delovanje države, ima vse možnosti, da to stori in to takoj s svojim odstopom. Hvala lepa.