Govor

Spoštovana predsedujoča, spoštovani predstavniki Vlade, poslanke, poslanci.

V Poslanski skupini Svoboda se želimo najprej odzvati na obravnavo predloga zakona na matičnem delovnem telesu in obstrukcije ene od poslanskih skupin opozicije, zaradi obravnave po nujnem postopku. SDS nam v koaliciji očita, da z obnašanjem, kot da v Sloveniji vladajo izredne razmere, sklicevanje izrednih sej za danes na jutri in sprejemanje zakonov po nujnem postopku onemogoča delo opozicije, da zakon ne izpolnjuje pogojev za obravnavo po nujnem zakonu, da v Sloveniji danes ni kriznih razmer, zaradi česar bi se s sprejemanjem zakonodaje mudilo in podobno. V Poslanski skupini Svoboda želimo najprej opozoriti na dejstvo, da so se v mandatu prejšnje Vlade sprejemali številni zakoni po nujnem postopku, ki niso bili v ničemer povezani s sprejemanjem tako imenovanih protikriznih ukrepov. Da so se sklicevale seje delovnih teles in plenarne seje Državnega zbora, brez da bi se oziralo na opozicijo, poleg tega pa je SDS v tem mandatu za blokado delovanja koalicije in nove vlade vložilo paket preko 30 zakonov z namenom zavlačevanja zakonodajnih postopkov, vlagala predloge za posvetovalne referendume in na koncu kot ultimativno orožje tudi zahteve za naknadno zakonodajne referendume. Kdo torej tukaj koga onemogoča?

Kar se tiče razlogov za nujen postopek, pa naj navedem zgolj dejstvo, da je zaradi naknadnega zakonodajnega referenduma od sprejema naknadnega Zakona o Vladi preteklo že skoraj osem mesecev. Kot veste, je Zakon o Vladi določil drugačno organizacijo ministrstev, zato vlada ne more optimalno izvajati izvršilne funkcije, še posebej neizvajanja. Načrta za okrevanje in odpornosti ter evropske kohezijske politike v naslednjem programskem obdobju. Poleg tega ta zakon prinaša tudi orodje za odpravo zaostankov na upravnih enotah, s katerim se je soočila že prejšnja vlada, pa jih, kot kaže sedanje stanje, ni uspešno naslovila. Zakon namreč poleg pristojnosti posameznih ministrstev dodatno ureja tudi možnost prenosa krajevne pristojnosti pri odločanju upravnih enot iz preobremenjene upravne enote na manj obremenjeno. Z možnostjo prenosa krajevne pristojnosti se tako zasleduje varstvo pravice posameznika, da bo v njegovi zadevi odločeno v zakonitem roku oziroma bodo istovrstne zadeve v različnih upravnih enotah obravnavane enako. Slednjo rešitev je posebej podprla tudi Komisija Državnega sveta, in sicer, za državno ureditev. Nenazadnje pa je tudi zaradi referendumske odločitve pomembno, da Vlada lahko čim prej začne delovati v skladu s spremembami Zakona o Vladi.

V Poslanski skupini Svoboda se zavedamo, da predlog zakona o prehodnih določbah, zaradi spremembe stvarne pristojnosti posameznih ministrstev vsebuje novele kar 37 zakonov. Res je, da se sme tak pristop uporabljati zelo restriktivno, vendar pa bi v nasprotnem primeru državni zbor moral opraviti celoten zakonodajni podob postopek za vsakega in omenjenih zakonov. Poleg tega smo pripravili ustrezne amandmaje, ki so naslovili skorajda vse pripombe podane v mnenju naše Zakonodajno-pravne službe. Predvideno pa je tudi prehodno obdobje za morebitne dodatne spremembe področne materialne zakonodaje. Ključni cilj te novele je, da se določi pristojnost posameznih ministrstev, tudi novih oziroma prenos delovnih področij iz starih na novo. Kot veste, se je uveljavitev sprememb Zakona o Vladi in posledično Zakona o državni upravi odložila zaradi naknadnega zakonodajnega referenduma, kjer pa je bila volja ljudstva jasna. Po številnih blokadah SDS so na koncu o Zakonu o Vladi na referendumskem dnevu odločali tudi volivci, ki so spremembe zakona o vladi podprli, s čimer sta začeli veljati tako povečanje število ministrstev kot reorganizacija posameznih ministrskih resorjev. Oblikovanje ministrstev in njihovih delovnih področij je vedno aktualno po vsakokratnih parlamentarnih volitvah in v času nastopa nove vlade. Ministrstva skupaj pokrivajo posamezna področja družbenega življenja, pri čemer se ta glede na aktualne družbene razmere in programe ter prioritete vsakokratne vlade in koalicije povezujejo v smiselno celoto. Tukaj velja opozoriti, da so volivci programe kot tudi koalicijsko pogodbo s sestavo ministrske ekipe in pa organizacijo ministrstev podprli kar dvakrat, kar je sicer unikum na svetu. Na podlagi navedenih dejstev bomo v Poslanski skupini Svoboda predlog zakona podprli. Hvala.