Govor

Spoštovani!

Odbor je omenjeni predlog zakona obravnaval na 16. nujni seji dne 1. februarja 2023, tekom katere je predstavnik predlagatelja podal uvodno dopolnilno obrazložitev vsebine predloga zakona ter podrobno predstavil bistvene rešitve, ki jih prinaša.

Predstavnica Zakonodajno-pravne službe je v predstavitvi pisnega mnenja med drugim omenila, da so opozorili na neustrezen zakonodajni pristop, ki vpliva na pravno varnost, poudarili, da je noveliranje drugih zakonov v prehodnih določbah dopustno le izjemoma ter omenili, da je v skladu z nomotehničnimi smernicami priporočeno, da se pripravi novele vseh zadevnih zakonov ter se predlaga njihovo sočasno obravnavo. Predstavila je razloge za oteženo presojo predloga zakona, dejala, da v posameznih novelah zakonov spremembe stvarne pristojnosti ministrstev niso dosledno izpeljane v vseh členih in omenila omejitev možnosti amandmiranja.

V nadaljevanju je podrobneje predstavila pisni pripombi k 13. in 54. členu predloga zakona, omenila ustavno pravico do izjave stranke v postopku ter med drugim dejala, da menijo, da bi morala biti obveznost obveščanja strank v zakonu izrecno določena.

Predstavnik Državnega sveta je dejal, da Komisija Državnega sveta za državno ureditev ne podpira predloga zakona ter med drugim omenil, da so se tekom razprave na seji komisije zanimali, kako bo predlagatelj upošteval mnenje Zakonodajno-pravne službe, opozorili so na možne posledice nedorečenosti predloga zakona, predstavili razloge za trenutni dvom do predloga zakona ter se dotaknili predlagane rešitve, ki se nanaša na prenos krajevne pristojnosti upravnih enot.

V razpravi je poslanka iz Poslanske skupine Nova Slovenija - krščanski demokrati med drugim izpostavila uveljavitev novele Zakona o Vladi in se dotaknila danih opozoril glede določitve delovnih področij posameznih ministrstev, ki so bila podana pri obravnavi navedenega zakona. V nadaljevanju je izrazila pomisleke glede predlagane ureditve pristojnosti na področju dolgotrajne oskrbe in športa. Menila, da je trenutna ureditev ustreznejša ter pojasnila zakaj uporaba tako imenovanega omnibus pristopa ni dobra za pravno državo. Izrazila je željo, da bi državna uprava delovala v skladu z zakonodajo ter da bi bila transparentna in učinkovita, kar pa omogoča predvsem dobra zakonodaja in dobro vodenje. Dejala je, da je predlog zakona le izvedbene narave, zato bi bil lahko bolje pripravljen. Ob tem je izrazila podporo predlogu, ki se nanaša na prenos krajevne pristojnosti upravne enote ter poudarila vlogo uradnikov. V nadaljevanju je odbor sprejel amandmaje poslanskih skupin Svoboda, SD in Levica ter vse člene predloga zakona.

Hvala.