Govor

Hvala lepa gospod predsednik.

Lep pozdrav vsem, še posebej predstavnikom Vlade.

Najprej se moram zahvaliti za korekten zapis moje razprave na matičnem delovnem telesu. Zdaj najbrž se vsi zavedamo, da predlog uredbe za katerega sprejemamo stališče, da to uredbo snujemo tudi mi, država članica Evropske unije, Slovenija. To je tudi naša uredba in mi moramo, moramo tukaj zastopati naše interese. Jaz bom samo z enim stavkom ponovil mojo skepso, da bodo ti okolijski učinki ukrepov, ki jih nalaga ta uredba, res tako veliki kot je predvideno v sami uredbi. Sem vesel, da imamo kar nekaj tehničnih strokovnjakov, jaz bom pa šel na ekonomsko plat.

Evropska komisija sicer, kar so zadnjič tudi predstavniki Vlade korektno povedali, v gradivu navaja, da bi se naj avtomobili podražili za 300 evrov. Kot potrošnik, slovenski, povprečni slovenski potrošnik lahko rečem, da bi to prenesel. Ne bi pa prenesel realnejšega izračuna, ki pa pravi, da se bodo avtomobili podražili za 5 tisoč evrov in tukaj je naša naloga, kolegice in kolegi, da naše potrošnike zaščitimo, pa ne samo potrošnike, avtomobilsko industrijo. Nekateri proizvajalci že nakazujejo, da bodo prekinili s proizvodnjo predvsem manjših avtomobilov, še posebej po letu 2035, ko bodo lahko proizvajali le še vozila brez izpustov emisij. In tukaj je ta moja skepsa. Ne vem, ali mi v Evropi res želimo uničiti gospodarske paradne konje. Ne vem. Ali so zdaj tu, ker aktualna korupcijska afera v Evropskem parlamentu, ali so tu lobisti ali pa malo drugače se jim verjetno reče, iz drugih celin, tudi v Bruslju tako močni, da so močnejši od nas. To je zdaj seveda vprašanje, ki jih ta odbor ne bo rešil.

Želel sem torej osvetliti ta ekonomski učinek te uredbe in ta je za Evropo, torej tudi za Slovenijo, ker imamo izjemno močen avtomobilski grozd, zelo slab.