Govor

Vladna ekipa, spoštovani cenjeni kolegice in kolegi poslanci!

Na podlagi 26., 141. in 172. člena Poslovnika Državnega zbora je Odbor za zdravstvo kot matično delovno telo pripravil poročilo k predlogu priporočil za takojšnje reševanje katastrofalnih razmer v zdravstvu, ki ga je predlagala poslanska skupina s prvopodpisano poslanko Godec. V poslovniškem roku je tudi Poslanska skupina NSi podala amandma k novemu 4. členu. Na 12. nujni seji odbora dne 20. 1. letos je Odbor za zdravstvo obravnaval ta predlog priporočil in uvodno dopolnilno obrazložitev je podala predlagateljica Godec. Na začetku je poudarila, da slovensko zdravstvo v zadnjih letih 2020, 2021 dela dobro, da uspešno kljubuje težavam, ki so nastale s covidom in drugi problemi, da pa sedanja vlada teh nakopičenih problemov, ki so se nabirali 20, 30 let, ne rešuje tako kot je obljubila pred sedmimi meseci, namesto obljub o zajezitvi korupcije v zdravstvu. Pobudnica navaja, da smo bili priča ukinitvi Urada Vlade Republike Slovenije za centralno cenovno evidenco medicinskih pripomočkov in medicinske opreme, izpostavila je tudi črtanje v Zakonu o javnem naročanju, ki omogoča referenčne cene in s tem prvi korak, da bi se cene materiala v Sloveniji lahko primerjali s cenami v drugih državah Evropske unije. Predlagateljica je bila mnenja, da smo bili namesto pregleda stanja na področju čakalnih vrst priča brisanju čakalnih seznamov, namesto reševanja družinske medicine. Tako so nastajale dolge vrste ljudi, ki so čakali tudi ponoči, ker niso mogli priti do osebnega zdravnika. Namesto odprave nesorazmerij smo pač v plačnem sistemu se pogajali s Fidesom, napovedali nenapovedane stavke in nezadovoljstvo v celotnem sistemu zdravstva. Zaključila je, da ni bilo predlaganih rešitev glede dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja in da pričakuje rezultate, ki jih je minister obljubljal že na predstavitvi na odboru. Nato je predstavila razloge za sklic izredne seje in pri tem izpostavila neučinkovitost delovanja Ministrstva za zdravje pri reševanju razmer v zdravstvu z izjavo ministra za zdravje v tem letu, razmere na področju družinske medicine, čakalne dobe, korupcijo in reorganizacijo nujne medicinske pomoči. Med nujne ukrepe predlagatelji priporočil uvrščajo tudi nov plačni sistem za zdravstvo, v katerem bi morala biti vzpostavljena ustrezna razmerja med plačnimi razredi in možnosti nagrajevanja zaposlenih, tudi naj bi se ponovno uvedel sistem referenčnih cen na področju nabave medicinskega materiala in naj se v roku 30 dni v sodelovanju s stanovskimi organizacijami in sindikati predlaga nov plačni sistem za področje zdravstva in odpravijo plačna nesorazmerja.

Po uvodni predstavitvi predlagateljice je podala mnenje tudi Zakonodajno-pravna služba. Gospa Horvat Pirnatova je predstavila in izpostavila, da Državni zbor med drugim lahko predlaga le tiste ukrepe, ki sodijo v pristojnost posameznih organov, pri tem pa mora spoštovati njihovo ustavno ali zakonsko določeno samostojnost in neodvisnost pri izvrševanju teh pristojnosti. Pri zakonu o interventnih ukrepih, ki naj bi opredelil program za sistemsko vračanje slovenskih zdravstvenih delavcev iz tujine, je po mnenju Zakonodajno-pravne službe opredelitev takšnega operativnega programa v pristojnosti izvršne veje oblasti, zakonska materija pa je le zakonska podlaga in okvir za opredelitev takega programa. Predstavnica ZPS je tudi opozorila na neustrezno uporabo besede »poziva«.

Nato je podal svoje videnje tudi minister za zdravje, gospod Danijel Bešič Loredan, in je povedal, da s sprejemom zakonov o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema je bil tudi ustanovljen Urad Republike Slovenije za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu, v okviru katerega bo delovala nova služba, ki bo poskrbela za referenčne cene in za sistem naročanja medicinskih pripomočkov. Kajti Urad za referenčne cene, ki ga je ustanovila prejšnja vlada, ni nikoli zaživel.

Na koncu je pač odbor zavrnil. Glasovanje je bilo 10 proti, 6 za in tako je ta predlog priporočil na matičnem odboru končan.

Hvala.