Govor

Marko Štucin

Hvala lepa, predsedujoči.

Predmetna pobuda za sklenitev sporazuma med Vladama Republike Slovenije in Madžarske v čezmejnem železniškem prometu, ki je pred vami, je pripravljena z namenom, da predlagani sporazum nadomesti trenutno veljavni sporazum med Vlado Republike Slovenije in Vlado Republike Madžarske v mejnem železniškem prometu, ki je bil sklenjen 16. novembra 2000 in ratificiran kasneje istega leta, kar je bilo še preden sta bili obe državi postali članici Evropske unije. Takrat tudi železniški trg ni bil prosto dostopen in sta ga na območju mejnega prometa med pogodbenicama obvladovala zgolj nacionalna prevoznika obeh podpisnic. Ob vstopu obeh držav v Evropsko unijo smo tako v Sloveniji kot na Madžarskem ocenili, da sporazum sicer ni v neskladju z evropskim pravnim redom. Leta 2012 je bila sprejeta Direktiva 2012/34EU(?) Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi enotnega evropskega železniškega območja, ki smo jo prenesli tudi v slovenski pravni red. Kasneje leta 2016 in na podlagi določil te direktive smo Evropski komisiji priglasili vse bilateralne sporazume, pregled in mnenje. Evropska komisija je vsebino preučila in podala mnenje, da je potrebno sporazum uskladiti. Ta obstoječi za navedeno direktivo, uskladitev je potrebno izvesti predvsem, zaradi liberalizacije trga in temu posledično novih prevoznikov, ki delujejo v mednarodnem železniškem prometu, saj obstoječi sporazum iz leta 2000 zajema le državna prevoznika. V praksi neke diskriminacije ni bilo, glede na to, da je treba vsebinsko spremeniti ta ali pa dopolniti ta, več členov tega obstoječega sporazuma, je Ministrstvo za infrastrukturo sprejelo odločitev, da skupaj z Madžari, s pristojnim madžarskim resorjem, da bolje pripraviti nov sporazum, ki je tudi, za katerega pač menimo, da bi ga bilo treba zdaj sprejeti.

Hvala.