Govor

Marko Štucin

Lahko predstavim to kratko vsebino, okej.

Konvencija o mednarodni organizaciji za pomorske in navigacijske pripomočke je sestavljena po vzoru Konvencije o ustanovitvi mednarodne pomorske organizacije in mednarodne hidrografske organizacije. Z uveljavitvijo konvencije, ki vsebuje določbe o ustanovitvi, namenih ciljih, nalogah, članstvu in delovnih telesih, bo zagotovljen nemoten prehod iz nevladne v mednarodno organizacijo. Ta mednarodna organizacija bo na strokovni ravni lahko nemoteno uresničevala cilje za zagotavljanje visokih standardov za objekte za varnost plovbe, obalne države bo spodbujala k izpolnitvi obvez zagotavljanja varnosti plovbe v skladu z Mednarodno konvencijo o varstvu človekovega življenja na morju, konvencijo SOLAS. Ta določa, da morajo države pogodbenice pri vzpostavljanju pripomočkov za varnost plovbe upoštevati mednarodna priporočila in smernice, ki jih razvija organizacija IALA.

Za Slovenijo kot državo z dolgoletno pomorsko tradicijo je članstvo v navedeni organizaciji z vidika zagotavljanja varnosti plovbe in nadzora pomorskega prometa v slovenskem morju zelo pomembno. V koprskem pristanišču letno pristane več kot dva tisoč ladij, poleg tega po slovenskem morju in tranzitu pluje veliko število ladij, ki so namenjene v pristanišči Trst in Tržič. Pri tem morajo plovila upoštevati pravila sheme ločene plovbe. Članstvo v organizaciji prinaša Sloveniji možnost sodelovanja na usposabljanjih, seminarjih, različnih delavnicah, pri oblikovanju tehnoloških rešitev za zagotavljanje varnosti plovbe. Na voljo so tudi vse informacije o novosti na področju svetilnikov in druge pomorske signalizacije. Konvencijo / nerazumljivo/ je do decembra 2022 podpisalo 50 držav, od tega 9 držav članic EU, 9, 10 držav pa je konvencijo ratificiralo. Začelo bo veljati 90 dan po dnevu deponiranja 30 listine o ratifikaciji, sprejetju, odobritvi ali pristopu.

Sredstva za plačilo letne članarine se zagotavljajo v okviru Uprave Republike Slovenije za pomorstvo, ki je pristojna za varnost plovbe in zaradi preoblikovanja v mednarodni organizacijski stroški ne bodo povišali. Z mano je tudi generalni direktor, gospod Srečko Janša, iz Ministrstva za infrastrukturo, ki lahko odgovori na morebitna vprašanja glede tega.

Hvala lepa.