Govor

Hvala za besedo. Mi takega predloga, torej, da se zavrne zadržanje izvršitve novele zakona ne bomo podprli. Želja, da se pač spremenijo stvari na RTV-ju, da se zamenja vodstvo, ta huda želja od prvega dne nove vlade je seveda se je izkazala kot slon v trgovini s porcelanom, obglaviti, hitro narediti vse, kar lahko, da zadeve obrnete drugače. Čeprav so bili programski svetniki in posledično potem direktorji in vsi ostali imenovani skladno z zakonom, ki velja že 20 let, 18 ali koliko let, in vedno smo po enakem sistemu volili člane programskega sveta in doslej očitno to ni bil problem, do takrat, ko pač se je neka koalicija zamenjala in vam stvari več niso bile všeč.

Mi smo nasprotovali zakonu že od vsega začetka, najprej zaradi nujnega postopka, ki mora biti, torej se ve v katerih primerih se lahko poslužimo nujnega postopka in tako naprej. Mi ocenjujemo, da se je že tukaj pač kršilo vse kar se kršiti da. razumemo, da se pač želi nekaj narediti na področju Zakona o RTV in smo tudi sami se že večkrat pogovarjali o tem, kako bomo spremenili zakon vsaj v tistih delih, kjer se morda stvari niso izkazale ali pa niso več aktualne glede na to, da je bil zakon sprejet leta 2005. Ampak pričakovali bi, da se pripravi in sprejme nov zakon v nekem časovnem obdobju, da se iztečejo ti mandati, medtem se pripravi nova ureditev, glede na to, da praktično vse obračamo na glavo in ukinjamo pač neke funkcije, ki so po sedaj veljavnem zakonu veljale, in bi se to lahko naredilo tako, da se pač izognemo predčasnemu odpoklicu in izognemo tudi torej ocenam, da gre za politično obglavljanje pod pretvezo, da želimo neko avtonomijo in da želimo depolitizirati RTV.

Zdaj, veliko je v zakonu o nedorečenosti, o katerih smo tudi razpravljali na tem odboru. Torej izbor, zakaj točno teh organizacij, ki bodo po novem predlagale, celo imamo žrebanje, to je bilo že izvedeno, predsednico imamo po novem za žrebanje, lahko gre na loto. Vse skupaj izgleda malo hecno. In tudi tukaj torej se ene predstavnike imenuje za dve leti, druge za štiri. In že s tem, ker je pač to na podlagi žrebanja, se podre spet nek sistem, ki bi recimo lahko odražal pač tisto, kar želite, da odraža.

Zdaj, za nas je bilo sporno tudi, da zakon začne veljati dan po sprejemu. To je v nasprotju z Ustavo. S tistim dnem so tudi prenehali vsi mandati, kajti ta rok se lahko, ki je v Ustavi določen v 154. členu, se lahko skrajša le izjemoma in mora biti tudi zelo dobro utemeljen in obrazložen. Zdaj, več je sodb, tako naših sodišč, kot tudi sodišča Evropske unije, ki se ukvarjajo z mandati. O tem je bilo nekaj povedanega in bomo videli v nadaljevanju, kako se bo tudi to izteklo, torej o predčasnem prenehanju mandatov. Mi smo že imeli primer, ko se je člane nadzornega sveta predčasno umaknilo, pa je sodišče odločilo, da to ne gre, tako bomo videli v nadaljevanju, kaj bo pa tokrat reklo sodišče, ali bo spremenilo svojo prakso.

Zdaj govorite tudi torej, da se želi izključiti politika iz oblikovanja organov RTV in s tem dati neko avtonomijo, istočasno pa za predlagatelje predlagate Informacijskega pooblaščenca in Varuha človekovih pravic, ki ju imenuje Državni zbor, torej politika.

Torej, za nas je zakon v mnogih delih sporen, če ne celo neustaven. To bo seveda ugotavljalo Ustavno sodišče v nadaljevanju. In je bilo pričakovati, da bo sprožena ustavna presoja zakona in seveda tudi predlog za zadržanje izvršitve novele zakona in v Poslanski skupini SDS ne bomo podprli mnenja, ki pravi, da ki predlaga Ustavnemu sodišču, da zakona ne zadrži, torej izvajanje zakona ne zadrži.