Govor

Saša Jazbec

Torej, proračunska inšpekcija lahko opravlja svoje delo samo v skladu s pravnimi podlagami. In glede na pravne podlage lahko proračunska inšpekcija nadzira samo tisti del sredstev, ki jih posamezni uporabniki dobijo iz, kot transfer iz državnega proračuna. Zato sem tudi že v uvodu omenila, da recimo in v občine, ki imajo v bistvu svoje vire, in tudi ta odstopljen del dohodnine se ne šteje kot transfer iz proračuna, tako da, ta, tako da v bistvu za občine so inšpekcijski nadzori, pač lahko jih lahko opravljajo pač kakšni drugi oziroma lahko revizije opravlja Računsko sodišče kot vrhovni, torej kot vrhovni, kaj naj rečem, revizijski organ v državi, tako da, kot rečeno, za ta del sredstev, ki so transferirana iz državnega proračuna, to so bila do zdaj večinoma EU sredstva, zdaj po tej novi zakonodaji, COVID zakonodaji so bili ti transferji tudi na podlagi teh protikoronskih paketov lahko gledajo tudi ta te transfere, medtem ko bi bilo treba za neko drugačno, drugačno ureditev spremeniti pravne podlage.

Bi pa verjetno jaz iskala razlog tukaj v tem, da je proračunska inšpekcija del Urada za nadzor proračuna, ki je organ v sestavi Ministrstva za finance. Se pravi, gre za en del izvršilne veje oblasti, centralno raven države, medtem ko so pač občine po Ustavi avtonomne, imajo in so pač ločene od tega dela, zato v bistvu se tu ne zdi primerno, da bi hodila pač Vlada s svojimi organi gledati kaj občine počnejo.

Kot rečeno, taka je trenutna ureditev in zato se tega, zato se to izvaja na takšen način.