Dobro jutro. Spoštovani, najlepša hvala za besedo.
Pred vami je, kot rečeno, pol letno poročilo Ministrstva za finance o opravljenih postopkih inšpekcijskega nadzora nad porabo sredstev državnega proračuna v prvi polovici letošnjega leta. Torej poročilo je pripravil Urad za nadzor proračuna, ki je organ v sestavi Ministrstva za finance in izvaja naloge proračunskega inšpekcijskega nadzora. Opravljanje nalog je organizirano v sektorju proračunske inšpekcije znotraj Urada za nadzor proračuna. V tem poročilu so prikazani podatki o vseh nadzorih, ki so bili izvedeni v prvem polletju letošnjega leta in priloženi so tudi zapisniki vseh že dokončanih pregledov. V bistvu je osnovna in najobsežnejša naloga proračunske inšpekcije inšpekcijski nadzor nad izvajanjem določb Zakona o javnih financah in pa tudi nekaterih drugih predpisov, ki urejajo poslovanje s sredstvi proračuna Republike Slovenije. Skladno ZJF proračunska inšpekcija izvaja nadzor nad izvajanjem tega zakona in predpisov, ki urejajo poslovanje s sredstvi državnega proračuna. S tem zagotavlja izvajanje nadzora nad več kot 10 milijardami proračunskih sredstev letno in nad več kot 800 neposrednimi in posrednimi proračunskimi uporabniki, ki prejemajo sredstva iz državnega proračuna. Pri tem je mogoče zanimivo to, da proračunska inšpekcija nima pristojnosti izvajanja inšpekcijskega nadzora nad sredstvi proračunov občin, se pravi, samo nad tistim delom, ki ga občine prejmejo iz državnega proračuna. Prav tako pa nima recimo pristojnosti, da bi preverjala oziroma inšpicirala porabo denarja v javnih zdravstvenih zavodih, zato ker te dobivajo denar iz zdravstvene blagajne. Seveda spet razen teh interventnih sredstev, ki so bila na podlagi covid zakonodaje v javne zdravstvene zavode transferirana iz državnega proračuna.
Torej, za leto 2022 je bilo načrtovanih 60 inšpekcijskih nadzorov. Od tega 45 rednih in 15 nadzorov na podlagi prijav, pobud in drugih vlog. V prvem polletju so izvajali 30 nadzorov, od tega 27 rednih in pa tri na podlagi prijav in pa še dodatno 45 izrednih na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih v povezavi z Odlokom o začasnih ukrepih za zmanjševanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom covid. Ti niso bili načrtovani v letnem načrtu dela, ampak so bili dodani med letom glede na usmeritve inšpekcijskega sveta Ministrstva za javno upravo. Če povem po domače so šli inšpektorji pogledat v razne firme, ki so dobile denar za nakup teh testov za testiranje zaposlenih.
V obravnavanem obdobju je inšpekcija z izdajo zapisnika zaključila 13 inšpekcijskih nadzorov, od tega jih je bilo 5 izvedenih pri posrednih proračunskih uporabnikih, 8 pa pri drugih prejemnikih sredstev državnega proračuna. V nadzorih je proračunska inšpekcija zajela za skupno 137 milijonov proračunskih sredstev. Nepravilnost oziroma pomanjkljivost je bila ugotovljena v pri enem uporabniku in ta je bila odpravljena že v času nadzora. V zvezi s to nepravilnostjo je bil sprejet ukrep in sicer šlo je za nenamensko ali negospodarno porabo sredstev, ta proračunski uporabnik je pa v času nadzora že predložil dokazilo o realizaciji predloga ukrepa, iz katerega je razvidno, da je sledil predlogu proračunske inšpektorice.
V obdobju, ki ga obravnava poročilo, proračunska inšpekcija ni ugotovila dejanj, ki bi bila opredeljena kot prekršek po zakonu o javnih financah, in prav tako ni ugotovila ravnanj, ki bi imela znake kaznivih dejanj.
Kot rečeno, so proračunski inšpektorji izvedli 45 izrednih inšpekcijskih ukrepov v občinah, šolah, domovih za upokojence in drugih javnih zavodih glede, torej na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih, in ugotovljena je bila ena nepravilnost v zvezi z nepravilnim nošenjem zaščitne maske in kršitelju je bilo izrečeno opozorilo, na podlagi katerega je bila kršitev odpravljena.
Toliko za uvod. Glede na to, da gre za številne torej in različne uporabnike, proračunske uporabnike, smo vam s kolegicami na voljo za morebitna dodatna vprašanja.
Hvala lepa.