Hvala za besedo.
Kot je minister že izpostavil smo na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti pripravili tretje poglavje v predlogu zakona, ki ga danes obravnavamo in ki se nanaša na ukrepe za ohranitev delovnih mest.
Po vzoru učinkovitih ukrepov, ki so jih delodajalci že lahko koristili v preteklih letih smo oblikovali dva ukrepa na tem področju. Prvi je ukrep delnega povračila nadomestila plače delavcem, ki jim je bilo odrejeno delo s skrajšanim delovnim časom. Drugi je pa ukrep delnega povračila nadomestila plače delavcem na začasnem čakanju na delo. Oba ukrepa bo izvajal Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje. Vstopni pogoj za koriščenje pa se bo navezoval na upravičenosti do pomoči za gospodarstvo kot izhaja iz prvega in drugega poglavja zakona.
Ukrep skrajšanega delovnega časa bo delodajalec, ki bo izpolnjeval pogoje lahko koristil v obdobju od 1. januarja do 30. marca z možnostjo podaljšanja za dva meseca dvakrat po en mesec s sklepom Vlade, torej najkasneje do konca maja. Delodajalec, ki bo bi želel delavcu odrediti delo s skrajšanim delovnim časom bo prav tako mogel izpolnjevati pogoje, da vsaj 10 odstotkov delavcem ne more zagotoviti 90 odstotkov dela.
Glede drugega ukrepa, čakanja na delo na doma, pa bo tega mogoče koristiti v obdobju od 1. januarja do 30. junija, in sicer v obdobju 30 dni na delavca. Tudi pri tem ukrepu bo v korist do koriščenja upravičen delodajalec, ki bo izpolnjeval iste pogoje, torej iz prvega in drugega poglavja. Obenem pa bodo upravičeni delodajalec zavezan, da sredstva v višini polovice prejete državne pomoči investira v zeleni prehod v roku 30 mesecev od vložitve zahtevka za povračilo nadomestila plače. Tako pri ukrepu skrajšanega delovnega časa kot pri ukrepu čakanja na delo doma je višina povračila nadomestila plače, ki ga prejme delodajalec v višini 80 odstotkov izplačanega nadomestila plače. Pri tem bi želel še izpostaviti, da delavci ohranijo vse svoje pravice iz delovnega razmerja. Poleg tega pa je v zakon umeščena tudi varovalka, ki delodajalcu prepoveduje pričetek postopka odpovedi v primeru koriščenja še šest mesecev od prejema državne pomoči dalje.
Prav tako smo poskrbeli za socialno varnost delavcev, katerim delodajalec bo koristil omenjena ukrepa. Delavec v takem primeru konec meseca ne bo smel prejeti manj kot minimalno plačo, ne glede na to, ali bo napoten na čakanje na delo od doma ali pa mu bo odrejeno delo s krajšim delovnim časom.
Tako da, to je za uvodno pojasnilo. Hvala.