Najlepša hvala, predsedujoča za besedo. Spoštovani poslanke, poslanci, spoštovani gostje iz Vlade! Najprej bi jaz ministru Brežanu predlagal, da svojemu sinu pove, da naj ne uporablja kot gorivo limon, ampak jabolka, letos jih je veliko, če bo znal to narediti bo verjetno tako, da družini ne bo treba delati več.
Zdaj glede teh dokumentov. Nekoliko, če rečem, je pozitivno, da se v prihodnjem letu za 2023 na infrastrukturi sredstva dvigujejo. Zdaj, če sem prav razumel, ker je tukaj bilo na železniškem prometu ni bilo za 160 milijonov evrov povišanje, kot je bilo zmanjšano v rebalansu. Računam, da je to nekje drugje, na Ministrstvu za finance so tista sredstva vknjižena. Ker glede promet železniške prometne infrastrukture se sicer sredstva zmanjšujejo tako za 27,3 milijona evrov, kot da računam, da je to, če sem prav razumel, je zabeleženo drugje.
Glede kolesarskih omrežij, bi rekel, je zelo pozitivno, da je 100 milijonov evrov sredstev planiranih v prihodnjem letu. Bi pa tukaj opozoril na to, da je to veliko, veliko sredstev in kot dolgoletni župan vem, da marsikatera občina ima že skoraj vse pripravljeno, potem pa še ni pripravljeno. In če bodo ta sredstva res v prometno, se pravi kolesarsko infrastrukturo vložena je to pozitivno. Bojim se pa, da je to preambiciozen načrt za eno leto. Toliko samo kot opozorilo.
Zdaj za javni potniški promet, če sem prav razumel, so številke pozitivne in mislite s tem nadaljevati glede upokojencev, to je okej. Je pa naslednje leto, se pravi, Ministrstvo za infrastrukturo v letu 2024 planira skoraj 300 milijonov evrov manj. To je v nasprotju s tem, kar je iz Ministrstva za finance gospod Banič povedal, da se podpre z investicijami ključno infrastrukturo oziroma ključna področja. Tukaj jaz mislim, da infrastruktura je ključno področje in 300 milijonov manj investicij pomeni podaljševanje recesije in to ni dobro. V zvezi s tem bi tudi povedal, da nas v Novi Sloveniji skrbi, da Vlada ne namerava voditi postopkov za izgradnjo drugega bloka nuklearne elektrarne. Tukaj se v bistvu še bolj vežemo na Kitajsko z recimo paneli, ki so jih vsaj 80 % prihajajo od tam in to je neke vrste energetski samomor. Tukaj bi pričakoval, da se v času energetske draginje in pomanjkanja več sredstev nameni za to, ker se zmanjšujejo sredstva vsaj na proračunu za leto 2024 na Ministrstvu za infrastrukturo za obnovljive vire za 41 milijonov, za učinkovito rabo pa 25,7 milijona. Zdaj, če je tistih 300 milijonov skritih nekje drugje bi bilo fino, da se to čim prej usmeri in da se ve kdo je nosilec in kdo za to odgovarja. Mogoče še za konec, sredstva za Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo se v letu 2024 zmanjšujejo za 125 milijonov, in sicer za investicijsko redno vzdrževanje cest se sredstva zmanjšujejo za 41,2 milijona in spet za železniški promet se sredstva zmanjšujejo za 81 milijonov. Tukaj bi rekel, da je vzdrževanje, vemo, da so pred leti bili problemi z vzdrževanjem cest, cestne infrastrukture in železniške. Če želimo več ljudi spraviti na javni potniški promet, potem bodo samo sredstva, ki so namenjena za blažitev energetske krize, premalo, ampak bo treba razviti nove, nove proge in tudi nove, novo infrastrukturo. Toliko zaenkrat.