Govor

Najlepša hvala.

Kot je bilo že uvodoma povedano, gre za tri uredbe oziroma spremembi dveh uredb in ena razveljavitev uredbe. Evropska komisija ugotavlja, da je od objave osnovnega predloga teh sprememb prišlo do nekaterih novih izzivov, ki so povezani predvsem z vojno med Rusijo in Ukrajino, in na podlagi tega je komisija že predlagala spremembo indikativnih zemljevidov ukrajinskega prometnega omrežja v okviru uredbe 1315/2013, ki so bile potrjene 14. julija 2022. In tudi Slovenija se je strinjala oziroma to uredbo potrdila. Po drugi strani pa so potrebne spremembe tudi na področju indikativnih zemljevidov prometnega omrežja z Rusijo kot agresorko v Ukrajini in Belorusijo zaradi njenega stališča do vojne med Rusijo in Ukrajino. Na podlagi navedenega komisija predlaga, da se na Ukrajino in Moldavijo razširijo tudi štirje evropski prometni koridorji, to je Severno morje-Baltik, Baltsko-Črno-Egejsko morje, Baltsko-Jadransko morje in Ren-Donava, da se indikativni zemljevidi s prometnim omrežjem Rusije in Belorusije umaknejo iz priloge nove uredbe, posledično tudi čezmejni projekti med državami članicami Evropske unije, to so Finska, Estonija, Latvija, Litva in Poljska, in Rusijo ter Belorusijo, ker za Evropsko unijo niso več prioriteta. Komisija predlaga, da se jim pomen zmanjša in se vse odseke uvrsti v celovito omrežje z rokom implementacije 2050. In naslednja stvar, da se vse države članice Evropske unije s standardno tirno širino, to je tisoč 435 milimetrov, ki mejijo z državami članicami EU, ki nimajo standardne tirne širine za čezmejne projekte vključijo zahtevo po standardni tirni širini za vse nove TNT železniške odseke. Kot rečeno, predlagamo oziroma naša država predlaga, da te predloge komisije podpremo.