Govor

Hvala.

Podaljšanje veljavnosti je smiselno zaradi tega, da se zagotovi stabilnost financiranja javne prometne infrastrukture, tako železniške kot prometne. Tudi sredstva so strogo namenska, tako da tukaj ni težave, ne glede na to ali so locirana v nekem posebnem skladu ali ne. Tisto, kar bi bilo mogoče v prihodnje za izboljšati, je pa logističen način izvajanja posameznih projektov oziroma investicij, predvsem v smislu zagotavljanja dolgoročne predvidljivosti investiranja v naslednjih desetih letih. Temeljne dokumente, da se to zagotovi, imamo. Imamo strategijo razvoja prometa, ki je stara, mislim da šest let. Nacionalni program oziroma resolucijo o nacionalnem programu glede vlaganj v infrastrukturo, akcijski načrt, itn., ampak kljub vsem tem dokumentom prihaja do odstopanj v posameznih letih. Najbolj izrazito odstopanje se bo pokazalo v letošnjem letu, ko bo izvedenih manj aktivnosti kot je bilo prvotno načrtovano, deloma tudi zaradi tega, ker je gradbena operativa taka kot je in vsega kar bi bilo potrebno narediti, niti ne more izvesti. In tudi to je razlog, da se zadeve za naprej predvidijo in načrtujejo na ta način, da ne bomo priča nekim posameznim medletnim vzponom ali pa letnim vzponom v tem desetletnem obdobju pa padcem, ampak da bomo zagotovili neko kontinuiteto v naslednjih desetih letih glede investiranja v izboljšavo in v novogradnje.

Imam pa konkretno vprašanje. V medijih sem zasledil, da naj bi se to nadomestilo za uporabo cest s 1. novembrom povečalo. Se pravi, vsi ki plačujejo to nadomestilo pri registraciji vozil, naj bi po novem plačevali več. Zdaj, najprej vprašanje. Ali to res drži? Če drži, je mnenje Poslanske skupine Slovenske demokratske stranke, da je to v teh razmerah neprimerno in je potrebno opustiti namero, če že ni bila izvršena, o tem, da se to nadomestilo poveča. Za to ni nobene potrebe, smo v časih vsesplošne rasti cen. Z vsemi ukrepi, ki jih je mogoče sprejeti tako na nivoju Vlade kot ministrstev, je potrebno slediti temu, da se ta inflacijska spirala začne zniževati, ne pa povečevati in vsako višanje cen, na katere ima Vlada ali pa posamezna ministrstva vpliv, bo dodatno vplivalo na ta inflacijska pričakovanja, zaradi tega se je treba tega izogibati, tudi ni nobene potrebe, da bi se to naredilo, ostalo bo na desetine milijonov evropskih sredstev v letošnjem letu, ki jih ne bo mogoče koristiti, ostalo bo na desetine milijonov iz različnih skladov, tudi iz načrta za okrevanje, lani je bilo prvo leto izvajanja, pa je bilo počrpanih za železniško infrastrukturo preko 100 milijonov evrov, letos beremo, da jih ne bo niti 50. Tako, da nobenega razloga ni, da se ta znesek ljudem povečuje. In bi predlagal, da dobimo konkreten odgovor, ali je namera, da se to res naredi in potem, če je namera, ali boste to namero opustili ali ne. Hval.